Google Website Translator Gadget

onsdag 11. januar 2012

Svar til Hanne

Takk for kommentaren din. Det er alltid motiverende og godt å høre fra deg! Har du slettet bloggen din? Trist å høre at du også har slitt med depresjon. Din beskrivelse av synet på mat, smugspising osv, er akkurat det jeg sliter med... Spiser ikke fordi jeg er sulten eller fordi jeg ikke vet nok om kosthold. Jeg spiser ALT jeg får tak i, helst det verste av det verste, og skammer meg så fælt at jeg spiser i smug, slik at ingen skal kunne se hva jeg trykker i meg... Kjempbra at du har funnet en metode for å gå ned i vekt som passer deg. Jeg prøvde Grethe Roede og gikk opp to kilo på en måned. Passet overhodet ikke meg... Jeg ble kjempedårlig i magen, konstant oppblåst, klarte ikke å gå på do, og sammensetningene av måltidene passet meg ikke. Jeg var nødt til å slutte. Det var mange rotgrønnsaker i dietten, og det går jeg opp i vekt av. Når jeg fulgte Fedon Lindberg gikk jeg ned 25 kilo på seks måneder, og kuttet da ut alt med høy GI (glykemisk indeks). Blant annet rotgrønnasker... Og det funket utrolig bra. Men det var en dyr diett, eller vil vel kalle det en livsstil. Er så forskjellig hva som passer for hver enkelt... Jeg har fått et par tilbakemeldinger angående Vektklubben, så jeg tror at jeg satser på det. Har ikke råd til å gå på noe kurs, og det finnes ikke noe kurs her uansett. Du vet, bor langt oppi gokk :) Vil tro det er veldig motiverende å gå på kurs med andre mennesker. Motivasjon i seg selv å skulle veie seg foran andre :) Håper at du er stolt av deg selv som har klart å gå ned så mye i vekt og endret matvanene dine. En fin måte å komme seg ut av depresjon på, bare man finner energien til å begynne. Der jeg har vært det siste halve året har jeg ikke vært i stand til å gjøre noe som helst. har vært deprimert tidligere, men i kortere perioder, og aldri så dypt som nå.

Jeg leste den andre kommentaren din nå, og ble litt ¨glad¨. Er det slemt? Det som er ¨perfekt¨, og mennesker som er ¨perfekte¨ får meg til å føle meg som en enda større taper som ikke får til noe. Og har fått noen tips fra sånne som du skriver om :) Det hjelper ikke mye... Gjør det bare verre. Av og til blir jeg både irritert og provosert. Hva er så galt med å innrømme at man ikke har peiling? Eller at man ikke er perfekt? Og hva er forresten perfekt? :(

Håper at det kommer til å fortsette den positive veien for deg. Synes du er utrolig flink som facer problemene dine, uansett om du har motgang, faller utenfor, gjør feil. At du har innsikt i din egen situasjon er veldig viktig, og det er ikke alle som har det! Så vær stolt!

Spør igjen om den bloggen din. Hva skjedde? For noen måneder kom jeg ikke inn på den lenger. Jeg slettet deg fra facebook når du sa at kontoen din hadde blitt hacket. Har du fikset deg ny profil? Så kan jeg legge deg til. Har jo lyst til å skrive til deg noen ganger, men det er veldig vanskelig når jeg ikke aner hvor du er :)

Tusen takk igjen, Hanne! Stor klem til deg.

1 kommentar:

  1. Kjære deg! Takk for kommentaren. Bloggen min er http://hanneidris.blogspot.com
    Den er oppe og går den! Jeg bruker også facebook igjen, men det er ikke mulig å finne meg ved å søke på navnet mitt. Jeg har prøvd å finne deg på facebook igjen, men uten hell. Jeg husker jo ikke helt navnet ditt. Men gi meg det, så skal jeg legge deg til igjen :)

    SvarSlett