Google Website Translator Gadget

torsdag 5. januar 2012

Avhengig

Baby og jeg har hatt våkenatt. Det er sørgelig å innrømme at vi har blitt avhengige av Fringe. Vi har i løpet av de siste to dagene sett over 20 episoder av serien *rødme* Det er så spennende at vi ikke klarer å slå av tv'n :P Ikke ofte at jeg blir avhengig av en tv-serie, men det har skjedd noen ganger før. Jeg nevner: One Tree Hill, The OC og Grey's Anatomy. I fjor sommer satt jeg flere dager i strekk og så de siste sesongene av Supernatural på Dvd. Baby derimot ser nesten aldri på tv, og han følger ikke med på noen serier... Så når han ikke engang klarer å sove fordi han er nødt til å se ferdig Fringe, da må vel serien være bra ;) Nå har han ringt til hun som kanskje kunne gi han jobb, men hun ba han om å ringe tilbake i morgen. Det er hun samme som han var til samtale hos før jul. Så er han til synstest hos optiker nå etter at jeg har mast på han i et par måneder. Han har blitt nærsynt og sitter en meter fra tv'n for å se hva som skjer. Merker det særlig nå som vi har sett så mye på tv :P Så han skal komme hjem med en brilleseddel, slik at vi kan bestille han noen stilige briller fra Hong Kong. Vi digget mine rosa og grå, så det blir nok noen lignende blå og svarte på han :P Jeg skal definitivt legge ut bilde når den tid kommer!

Har forresten også begynt å lese bøker igjen. På barneskolen fikk jeg den doble gyldne lesehesten fordi jeg leste noe sånt som 10 000-20 000 sider på et skoleår. Kunne lese to bøker på ei helg for eksempel. Jeg brukte bøkene som en flukt fra virkeligheten, og særlig når jeg var på besøk hos faren min. Når jeg flyttet hjemmefra som 16-årig sluttet jeg fullstendig å lese. Har lest to bøker frivillig i ettertid tror jeg, og forsøkt å lese et par spenningsbøker, men det interesserer meg ikke. Men nå har jeg funnet en bok-serie som jeg virkelig liker! Endelig. Og det er kjempeherlig å kunne lese igjen! Bøkene er av Alyson Noel, og serien heter ¨De udødelige¨. Har kjøpt de tre første bøkene allerede. Den handler om Ever som mister foreldrene i en bilulykke, og nesten omkommer selv. Hun får synske evner som hun forsøker å undertrykke, og hun gjør alt hun kan for å gjemme seg fra verden rundt. Så dukker det da opp en kjekk kar som viser interesse i henne... Men han er ikke som alle andre. Dette er en vampyr-serie, og den dro meg med fra første side. Forfatteren skaper en magisk stemning med sin fortellermåte. Hun får meg til å føle at jeg er der. Jeg klarer ikke å avslutte et kapittel før jeg setter i gang med et nytt. Til dere som liker Twilight, anbefaler jeg De udødelige. Bøkene var utsolgt i alle bokhandelene jeg besøkte før jul, men de finnes på lager i diverse nettbutikker.

Den første boka heter Ever - for alltid.

4 kommentarer:

  1. Jeg leser også de bøkene:) Men på Engelsk, jeg klarer ikke lese bøker på Norsk :P

    SvarSlett
  2. Takk for tispet om den serien. Den hørtes bra ut. :)
    Vet du om det er mange bøker?

    SvarSlett
  3. Karen: Jeg regnet med det :D

    Lene: Fire av bøkene har kommet ut på norsk, og så kommer det to til i 2012. Hun har også flere bøker som ikke tilhører akkurat denne serien :)

    SvarSlett
  4. Takk for svar :)
    Gleder meg til å lese de :)

    SvarSlett