Google Website Translator Gadget

onsdag 4. januar 2012

Börek

Akkurat nå står Yilmaz og lager börek til oss ;) Han er dypt konsentrert og ikke kontaktbar, så da bruker jeg tiden på å oppdatere bloggen. Jeg ELSKER börek, og spiser det så mye jeg kan når jeg er i Tyrkia. Nå er det ÅTTE måneder siden jeg var i Tyrkia (!!!!!), så det blir godt ;) For dere som ikke vet hva börek er, så er det en type tyrkisk ¨brød¨ med uendelige smaksvariasjoner. Baby lager nå med biffkjøtt, løk, ost og masse deilig krydder i tomatsaus. Noe mer enn det får jeg ikke vite :P Når vi besøkte Eva var vi innom ei forretning på Jessheim som selger ferskvarer fra Antalya Bakeri. Der hamstret vi börek med kylling, chili, spinat og fetaost, ja alt mulig... Spiste så vi fikk vondt i magen. Anbefaler virkelig det dersom dere bor på østlandet! Butikken på Jessheim ligger like ved det store kjøpesenteret, og de har også mange andre tyrkiske produkter.

Ellers har dagen gått til å sove. Jeg er ennå syk. Snørrete og ekkel, med feber og vondt i hele kroppen. Har vært syk helt siden 15.des, så det begynner virkelig å bli nok nå. I dag var Baby så snill at han pakket ut av alle de FEM koffertene våre som sto midt på stuegolvet. Han satte alt på plass, og vasket kopper. Vi har faktisk kjøpt plasttallerkener, plastskopper og skjeer fordi vi er så lei av å vaske opp. Jeg lengter etter en leilighet hvor vi får lov til å kjøpe oss oppvaskmaskin. Hos studentsamskipsnaden er det ikke lov, surprise... En oppvaskmaskin ville ha gjort hverdagen vår mye lettere. Men inntil den dagen kommer spiser vi altså fra plasttallerkener. Ikke hele tiden, men ofte :P

Har dere det bra folkens? Vet at jeg ikke har vært flink til å oppdatere, og grunnen til at det har blitt mange negative innlegg er fordi det skjer negative ting. Når det skjer noe positivt, så skriver jeg selvfølgelig om det også. Det er ikke slik at jeg ser negativt på alt som skjer i livet mitt... Men jeg ser tydelig på lesertallene at folk liker å lese DRAMA, deretter positive ting. Helt nederst på listen kommer temaet depresjon som kanskje er mest for de spesielt interesserte. Men sånn er det bare: Det skjer veldig få dramatiske ting i livet mitt for tiden... Og jeg personlig liker det best sånn.

Driver forøvrig og leter etter billige treningssko på nettet, men finner bare crap eller dyre sko. Baby og jeg skal begynne å trene, men jeg trenger ingen dyre løpesko. Ikke ennå i alle fall, og neppe noensinne :P Og siden vi har så dårlig råd burde de ikke koste mer enn 200 kr, max 300 kr. Tror vi må ta oss en tur på Coop Obs i løpet av uka... Dersom noen av dere vet om noen nettsider gi gjerne en lyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar