Google Website Translator Gadget

mandag 23. januar 2012

Ny uke

Sitter hjemme hos mamma og har nettopp inntatt frokost. Ble det samme som til kvelds i går: Byggris m/tomat og basilikum, Mager Kesam og tunfisk. Nam! Nå venter jeg på at en time skal ha gått, slik at jeg kan ha dag syv med 30 Day Shred. Blir rart å trene her, men det er ingen unnskyldning for å komme seg unna trening ;) I dag er det èn uke siden jeg begynte på mitt ¨nye¨ liv. Utrolig hvor mye livet mitt har forandret seg. Hver dag blir det lettere å gjennomføre de dagligdagse tingene som jeg slet med for bare kort tid siden. Kjenner allerede at jeg har fått mer overskudd til å være sosial, selv om det fortsatt er slitsomt. Jeg har LYST TIL å gå tur hver dag - noe jeg ikke har hatt lyst til på veldig lenge. Jeg føler meg som en bedre kjæreste, siden jeg nå har mer å gi av meg selv. Depresjonen holder på å slippe taket og jeg ser plutselig litt lysere på framtiden. Men det mest synlige av alt:
- Jeg er slankere og strammere! Hver dag får jeg matfantasier og drømmer om hva jeg skulle ha spist, men da lager vi heller noe godt til middag som jeg kan glede meg over - bare sunnere enn ellers. Når vi koser oss foran tv'n på kvelden spiser jeg LITT tørket aprikos eller frukt i stedet for potetgull og sjokolade. Det er ikke sånn at man skal sitte og sulte eller gi opp alt man likte å spise før, for da sprekker man jo til slutt... Jeg har innsett det. Yilmaz er også veldig flink til å handle inn sunne alternativer til meg, slik jeg ikke må slanke meg på knekkebrød med leverpostei eller kun pulver. Det fungerer kanskje en liten stund, men da er jeg så sulten at jeg spiser meg opp til MER enn jeg var før jeg begynte. Dessuten har jeg aldri orket å trene mens jeg slanket meg. Trente på Flex noen måneder i 2006, og gikk opp åtte kilo fordi treningen gjorde meg sulten. Hadde såkalt kostholdsveiledning, men den var ikke-eksisterende. Jeg visste ingenting om hva som var viktig å få i seg etter trening og fikk null hjelp, annet enn et ark med ¨2 knekkebrød med lettost til frokost, 1 knekkebrød med kokt skinke til lunsj¨ osv... Nå drikker jeg smoothies eller lett sjokolademelk etter trening, og føler meg helt super ti minutter etterpå. Ikke sulten eller skjelven... Bare fresh (og svett) :P

Har begynt på en ny uke, med like stort mot som da jeg startet opp - om mulig mer. Ser fram til helga, da jeg har et måltid hvor jeg skal få spise det jeg vil, slik som jeg gjorde på fredag. Det er veldig motiverende å ha noe å se fram til. Ikke en ¨spisedag¨, men et måltid som ikke er usunt, men samtidig større i mengde og litt mer usunt enn de andre måltidene. Dersom jeg bare skal slanke meg så lenge jeg klarer, så er ikke fokuset på en slank og sunn kropp nok motivasjon for meg. Jeg er nødt til å ha noe å se fram til, uke etter uke. Nå snakker vi ikke kebabpizza, potetgull og sjokolade som jeg gjerne fylte helgene med, men et alternativ :) Dersom noen av dere har et matforslag som (sunn) helgekos, så si gjerne i fra. Jeg tenker det blir noe med kylling i alle fall... :)

Nei, nå er det tid for trening! Deretter Coop-en, sykehuset og HOME til Baby i Narvik <3

H a en strålende fin uke alle sammen! :)

Et bilde tatt med mitt fantastisk dårlige web cam.
Jeg er IKKE grå i håret - det er blondfargen som
kommer fram etter hårfargingen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar