Google Website Translator Gadget

torsdag 12. januar 2012

Der det er liv, er det håp...

...og sist jeg sjekket var det fortsatt liv. Men vi er dødsslitne begge to. Yilmaz fysisk, jeg mentalt. Han har gått rundt halve byen til jobbsamtaler i dag. Jeg er utrolig stolt over han! Det ser ut som han kan få seg jobb, men jeg tør ikke si noe, siden det ikke gikk som vi håpet sist (men jeg er sikker på at han får en av jobbene... Nesten i alle fall. Hysj...). Jeg satt i flere timer og skrev jobbsøknad for han, og den ble faktisk veldig bra. Han har en god utdannelse og jobberfaring, pluss mange gode personlige egenskaper, så det var ikke vanskelig. Men brukte noen timer likevel... Så i morgen skal han levere søknaden. Selv om han har vært til samtale må alle levere søknad før de eventuelt begynner å jobbe der. Jeg er veldig spent!!!!!

Har forøvrig laget varm lunsj og middag til Baby (oss) i dag, i tillegg til frokosten. Har vasket opp og nesten ikke sett på dataskjermen. Har vært opptatt, og det kjennes... Var like før tårene kom i stad fordi jeg var så sliten. Skal ikke mer til før jeg blir sliten nå for tiden. Skal ikke styre like mye i morgen, men fortsatt gjøre NOE. Har ikke blitt noe av 10-minuttersturen vår i dag, men det kommer en dag i morgen.

Nå sitter jeg og smatter på en Ballerina bringebær-kjeks. De er sykt gode... Klarer ikke å slutte når jeg først begynner, så jeg har fordøyd vel 2/3 av pakken. Kjenner meg småkvalm nå :P Yilmaz kjøpte de i forrige uke, og jeg som ikke engang liker kjeks syntes disse var helt nydelige. Så jeg har tenkt på kjeksene hver dag helt til han kjøpte nye i dag. Nam! Ikke smakt de ennå? Løp og kjøp!

3 kommentarer:

  1. Hei :)
    Så fint å lese de to siste innleggene dine. En positiv glød. :)

    Kanskje du kan vurdere å begynne å trene på EVO Fitness? Jeg har trent hos de da jeg bodde i Oslo og er veldig fornøyd. Det koster 295kr pr. mnd og det er ingen bindingstid. Det som jeg synes er aller best med de er at det er lange åpningstider (5 om morgenen til 12 på kvelden) og at det er ingen overivrige ansatte i resepsjonen. Man får egen brikke til å låse opp og kommer og går som man vil. :) Mye billigere enn SATS f,eks.

    https://evofitness.no/clubs/show?id=14

    Ellers så vil jeg sterkt anbefale deg å melde deg inn i VG´s Vektklubb! Jeg har endelig klart å få kontroll på kostholdet mitt og gått ned i vekt. Jeg er sånn "alt eller ingenting" person, så har slitt veldig med overspising og generelt hatt et dårlig forhold til mat.
    De har et veldig bra opplegg i Vektklubb. Det aller beste er jo at ingenting blir nei-mat. Man kan spise alt så lenge man bare holder seg under kcal-grensen som man har fått utdelt.

    Jeg håper så inderlig at kjæresten din får seg jobb snart. *krysser fingrene*
    Siste utvei kan jo være å få jobb via NAV? At de betaler lønna i første omgang og så kan han muligens få fast jobb etterhvert.

    SvarSlett
  2. Elisabeth, jeg vil bare si at jeg virkelig elsker bloggen din. Og du virker virkelig som en helt fantastisk person. Håper virkelig av hele mitt hjerte at kjæresten din får en jobb, så han kan få bli i landet. Har selv en kjæreste i tyrkia og kunne ikke forestilt meg hvor forferdelig det hadde vært om vi hadde budd sammen, og at han måtte ha flyttet tilbake. Men NÅ er det virkelig på tide at lykken smiler til deg, og det er jeg helt sikker på at de vil veldig snart :)Lykke til med jobbsøkingen!!!

    SvarSlett
  3. En ting til :)
    Hvis det blir for dyrt for deg å trene på treningssenter så kan jeg anbefale deg en treningsdvd som funker, nemlig 30 days shred.
    Det er veldig tungt i begynnelsen og jeg trodde at jeg skulle daue underveis, men det er veldig effektiv. :)

    Billig er den også, 39 kr fra biit.no

    http://biit.no/Jillian-Michaels-30-Day-Shred-DVD/dp/B002RNOS2Y

    Ellers så kan du jo kanskje kjøpe deg en rockering. Det er morsomt og føles ikke som trening i grunn, men det er effektivt mot mage, midje og rygg :)

    http://www.gmax.no/produkt/121814%28BC_1%29/casall-rockering---2,0-kg/

    SvarSlett