Google Website Translator Gadget

mandag 2. januar 2012

Fantastisk...

...å våkne opp i Narvik igjen. Baby og jeg så på film og Fringe-episoder hele natten, for å virkelig nyte å være tilbake :) Spiste masse godis og stekte Grandiosa. Bare slappet helt av. Deilig! Gjett om jeg har savnet senga vår. Vi har ikke vært hjemme på tre uker, og det er slitsomt å være på farten såpass lenge uten ro. Jeg lå lenge i dag og bare koste med dyna :P Alt lukter så rent her. Null sigarettlukt, slik som i Harstad. Alle klærne våre stanker røyk uten at vi har røyket selv :(

Eneste jeg savner derfra er Missy, for hun har vært så syk i jula. Gått på antibiotika etter å ha blitt angrepet av nabokatten. Hun orket ikke å løfte hodet første dagen, spiste ikke, kom ikke til oss, sky, lekte ikke. Hun lå i senga 24 timer i døgnet uten å røre seg. Jeg var så sint på mamma som ikke hadde tatt henne med til dyrlegen, at jeg begynte å gråte. Sint er jeg faktisk ennå. Øret hennes hadde nesten falt av og var krøllet bakover, og det hadde ikke mamma sett engang. Hvor ofte ser hun da på Missy?

For hver dag som gikk ble Missy bedre og bedre. Nå før vi dro var hun nede i stua igjen, lekte og var nesten samme gamle, rare Missy. Og hun virket takknemlig fordi hun skjønte at vi prøvde å få henne frisk. Jeg vil så gjerne ha henne her i Narvik, men det er ikke lov å ha dyr i studentboligene. Nå tenker jeg å skrive et brev til SSIN. Ikke fordi jeg tror at det kommer til å hjelpe, men fordi det er verdt et forsøk. Modern har sagt at hun kommer til å avlive Missy snart fordi hun ikke ¨gidder¨ mer. Hva faen, skal man avlive noen fordi man ikke liker personligheten deres?? Missy er min katt. Min lille baby! Hun sov i senga med meg hver eneste natt. Satt og ventet på meg når jeg kom hjem fra jobb. Hun spiste middag ved bordet sammen med meg (ja!) og koste med meg i sofaen hver kveld. Hun har en del sosial angst, akkurat som eieren. Matvrak er hun, også som eieren. Og hun elsker å sove leeeeenge om morgenen, igjen: slik som eieren. Så vi koste oss veldig sammen, og selv om hun var grinete og rar noen ganger, så var jo jeg også det til tider ;) Mamma var en person som ga henne mat. That's it. Nå er vel Missy småsur fordi jeg ikke er der, og hun blir mer og mer sky, nekter å komme inn når hun blir ropt på osv. Det er ikke Missy sin feil, er det vel? Så fort vi får ordnet oss en annen leilighet kommer jeg til å spørre der om vi kan ta med pusen. Hun klorer KUN på klorestativet sitt, og tisser i kattedoet. Holder seg unna vegger, tepper osv. Ser ikke at det kan være noe problem å ta henne med, siden hun aldri ville ha ødelagt noe. Hun trenger ikke engang å være ute, for alt hun gjør ute er å ligge i stolen på trappa og sove :P

Nå er Baby på Rema. Alt kjøleskapet vårt inneholdt var en muglet ost og en brun sitron. I dag blir det hjemmegrillet kylling med pesto melanzane og salat. Nam! Julemmiddagene er fullstendig over, men Baby snakker ennå om pinnekjøtt. Tenkte å se om jeg finner et par poser denne uka dersom det er noe igjen i butikkene. Så kan vi bare legge kjøttet i fryseren og ha til litt senere på året. Hvert år gleder jeg meg sykt til julemat, men etter et par dager er jeg lei. Helt til neste jul. Men jeg har aldri spist så lite som denne julen. Sikkert derfor jeg heller ikke har gått opp i vekt. Har spist mest konfekt og risboller egentlig. Ikke så sunt, men middagene og pålegget inneholder en god del fett det også.

I kveld blir det mer Fringe. Elsker den serien! Har også funnet et par andre serier som høres spennende ut: ¨Once upon a time¨ og ¨American horror story¨. Skal begynne på de når jeg er ferdig med Fringe.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar