Google Website Translator Gadget

lørdag 31. mars 2012

Tannpine

Påskeferien som jeg har gledet meg til så lenge fikk en skikkelig dårlig start. Jeg har sagt mange ganger at det er som om det ligger en forbannelse over meg, siden jeg aldri kan få glede meg ordentlig over noe. Mamma var som sagt her på torsdagen, og om kvelden/natta begynte det å verke i en tannjeksel. Jeg tenkte at det bare var at jeg hadde spist litt sjokolade og at det kom til å forsvinne over natta. Men i går våknet jeg av en intens smerte som gradvis økte utover dagen. Den hindret meg i å spise, sove og generelt fokusere på noe som helst. I dag tok jeg faktisk til tårene fordi det gjør så inni h*** vondt, og smertestillende hjelper ikke.

Det er første gang i mitt liv at jeg opplever tannpine, da jeg *kryss i taket* har vært veldig heldig med tennene mine. Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg det siste halvåret har hatt store problemer med å få pusset tenner pga depresjonen. Har selvfølgelig gjort det innimellom, og alltid når jeg har vist meg offentlig, men det er som dere skjønner ikke hver dag... Så det gikk som det måtte gå; jeg er nødt til å gå til tannlegen - noe jeg ikke har gjort på flere år. Den eneste gangen jeg hadde råd, brukte jeg alle pengene mine på å betale tannlegeregningene til eksen min i Alanya!! (Dumme meg) i stedet for å bruke dem på meg selv. Jeg fikk time hos en tannlege i Harstad, men avbestilte. Etter dette ble det aldri til at jeg fikk meg til å bestille ny time...

Problemet mitt er hvordan jeg skal klare å komme meg til tannlege, for jeg takler ikke å gå alene i en fremmed by til et sted jeg ikke vet hvor er. Klarer såvidt å komme meg ut døra, så det hele blir uoverkommelig for meg. Derfor henter mamma meg og vi skal ringe rundt for å få en akuttime i Harstad. Det blir koselig å komme seg hjem en tur og se kattene <3 ¨Synd¨ at jeg ikke fikk vondt mens mamma var her på besøk, slik at jeg kunne ha blitt med henne hjem. Nå må hun kjøre en ekstra tur kun pga ei tann, men jeg lovte å betale bensinpengene. Ja, for hvorfor ikke bruke litt ekstra penger når jeg uansett må bruke penger jeg ikke har... Yilmaz skal jobbe, så han kunne ikke ha blitt med meg til tannlegen heller.

Utrolig sur start på påsken, og jeg som har gledet meg sånn til kvalitetstid med min kjære. Ble invitert i bursdagsparty til Marthe... Det er i kveld, og det sier seg selv at jeg ikke kommer meg dit heller. Kan ikke drikke eller ha det gøy med en slik tannverk. Må si at det føles ekstra surt når dette kunne ha vært en fin mulighet til å møte andre Narvik-folk og kanskje bli kjent med noen. Og når jeg skal forklare at jeg har tannpine, så føles det som om jeg dikter opp en dårlig unnskyldning for å slippe. Får skyldfølelse over noe jeg ikke burde føle skyld for, men jeg ser selv hvordan det høres ut. ¨Tannpine¨, akkurat nå. Så beleilig...! Av og til er faktisk ¨dårlige¨ unnskyldninger sanne :(

Håper at dere fikk en bedre start på påsken enn meg, og at dere får en fortreffelig høytid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar