Google Website Translator Gadget

fredag 16. mars 2012

Nye bøker

Nå er Y på skolen mens jeg har tenkt å lese i ei bok. Har kommet over en bokblogg som jeg virkelig likte: http://siljeblomst.wordpress.com/ Hun leser utrolig mange bøker, og skriver fyldige anmeldelser og navn på alle bøkene. Jeg fikk også et nytt boktips av ei som gikk i klassen min tidligere, så jeg likså godt bestilte den boken + flere av bøkene jeg fant i bloggen. De fleste er gotiske romaner, mystiske eller handler om noe overnaturlig. Disse har jeg bestilt:

Den glemte hagen - Kate Morton
Den lille fremmede - Sarah Waters
Den trettende fortellingen - Diane Setterfield
Gravkammer - Kate Mosse
Tidskartet - Felix J. Palma
The Name of the star - Maureen Johnson

Sistnevnte bok er ikke oversatt til norsk, men den hørtes så spennende ut at jeg bestilte den likevel. Er ikke vant til å lese bøker på engelsk, selv om jeg har gjort det et par ganger tidligere i forbindelse med skolearbeid. Foretrekker norske bøker, men ser tydelig når det er en dårlig oversettelse. I Ever-serien var noen bøker veldig gode, mens andre bøker var slurvete oversatt, med gjentakelser og unødvendig mange skrivefeil! Når jeg sjekket hvem som hadde oversatt de forskjellige bøkene, så jeg at det ikke var samme person. Så det forklarer saken. Blir spennende å lese ei bok på originalspråket... :)

Overnevnte blogg inneholder navn på MANGE interessante bøker, men jeg er nødt til å spare noen til senere. Handler ikke bøker før de kommer på tilbud eller som pocket fordi jeg synes 300-400 kr er for mye for ei bok. Nå har jeg lesestoff for flere måneder fremover, pluss ei hel liste med bøker jeg kan lese etterpå. Nice!

Jeg bestiller alle bøkene fra www.haugenbok.no De har mange gode tilbud, og et rikt utvalg.

Leser du engelske bøker?

1 kommentar:

  1. Sv: Tusen takk for hyggelige ord! Koselig at du liker bloggen min.
    Synd at du også går igjennom dette, for jeg unner virkelig ingen å ha det sånn. Håper du får hjelp nå som du har begynt i behandling! Ønsker deg også lykke til! Klem

    SvarSlett