Google Website Translator Gadget

mandag 26. mars 2012

It's Monday!

Hva er deres planer for uka?

Denne uka begynner jeg på slanking igjen. Må fortsette der jeg slapp med å spise sunt og ta opp treningen igjen. Dersom jeg skal klare å begynne i jobb igjen er jeg nødt til å kvitte meg med de ekstra kiloene som har lagt seg fra topp til tå. For de av dere som ikke vet det, så gikk jeg opp 20 kg av å gå på Cipralex antidepressiva, i tillegg til å gjøre livet mitt tusen ganger verre. Så hadde jeg lagt på meg før dette også, kilo som hadde kommet gradvis. Det er en lang vei å gå, og det var utrolig surt at jeg ga opp sist. Kan forsvare det med at jeg og Y fikk store problemer oss i mellom, og i depresjonens grep klarte jeg ikke å henge med i slankekuren. Orket ikke å spise mens tårene rant, og det endte med at jeg ikke klarte å spise mer enn et måltid om dagen. Kastet mye opp og hadde konstant vondt i magen. Det er likevel ingen unnskyldning for å ikke fortsette når ting gikk bedre, men helt ærlig har jeg hatt null motivasjon. Men nå er det på tide! Vi har dessuten gjort en avtale om å kun handle mat for 500 kr per uke, ha Cola Zero, chips, kjeks, sjokolade o.l (til Yilmaz) kun i helgene - og ikke mer junk! Jeg har sett på at pengene har fløyet ut vinduet uten at vi har kjøpt oss noe spesielt, så vi var nødt til å lage en plan angående innkjøp. Vi er begge veldig fornøyde, selv om den delen med Cola Zero kommer til å bli tyngst... We are soooo addicted ;)

Ellers venter jeg på brev i posten angående ny psykologtime. Gruer meg enormt. Vet ingenting om dette taxihelvetet som har pågått i et par uker nå, og det er umulig å gå dit. Snø og vann overalt i gatene. Æsj! Men denne uka må jeg dit, uansett hva.

Mamma kommer på besøk til uka. Da har hun med skiene mine, slik at Yilmaz og jeg endelig kan gå på ski sammen (hvis det kommer mer snø til påske) + en pakke til Y fra Hennes & Mauritz.

På fredag har Y påskeferie! Han skal selvfølgelig JOBBE i påsken, og ikke bare deltid. I alle ferier kan han jobbe 100% så jeg regner ikke med at vi kommer til å få så mye tid sammen. I tillegg til at læreren har gitt han en haug med lekser og han må lese en bok. Merker at han ikke gleder seg til ferie engang, og det er trist. Forhåpentligvis blir neste år med masterstudiene bedre. I løpet av uka skal han bytte fra satellite engineering til electrical engineering, slik at oddsen for å få jobb etter endt utdanning blir høyere. Det er ikke mange stedene i Norge man kan jobbe med satellitter, og ingen av stedene har ledige stillinger. Kun ¨send inn din cv og vi tar kontakt ved behov¨-opplegg. Og det er ikke bra nok. Derimot er det et enormt behov for sivilingeniører innenfor elektronikk, på sentrale steder i landet. Jeg har ikke lyst til å måtte flytte til bygda for at han skal få seg jobb, men med sistnevnte utdannelse kan han jobbe i Oslo, Stavanger, ja hvor enn han måtte ønske. Han har tenkt nøye over det, og det er til det beste. Dersom han ikke får seg jobb innen seks måneder etter endt utdanning, blir han nødt til å forlate Norge. Best å ikke ta noen unødvendige sjanser, og selv om det selvfølgelig hadde vært veldig spennende å jobbe med satellitter, så mener han at også elektronikk er spennende. Så slik blir det. Jeg for min del vil bare at han skal få seg en godt betalt jobb og være lykkelig :)

Fra og med nå blir det sunn mat og trening! Hvem vedder i mot?

Svett og jævlig etter en halvtimes trening med
Jillian og 30 Day Shred! (Januar 2012)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar