Google Website Translator Gadget

lørdag 18. februar 2012

Weekend baby!

Baby er på jobb mens jeg er hjemme og lager meg kyllinggryte. Nam ;) I går så vi mange episoder av once upon a time. Elsker den serien! Etter jobb i går koste vi oss skikkelig hjemme. Det var så godt å ha litt tid sammen... Men vi så en utrolig kjedelig film; Contagion. Typisk amerikansk verden-går-under-og-folk-oppfører-seg-som-idioter-film. Yilmaz holdt på å sovne og jeg måtte sitte oppreist for at ikke øynene mine skulle sige igjen... Mange kjente skuespillere og høy score på IMDB, men blæh så skuffende. Det er en film som ble laget i kjølvannet av svineinfluensaen, og skal liksom forestille verste scenario dersom et enda verre virus kom. Helt latterlig...

Laster ned siste episodene av Once upon a time og lurer på om jeg klarer å holde meg til Yilmaz kommer hjem eller om jeg sniktitter litt :P Har faktisk lastet ned hele Dawson's Creek. Noen som husker den serien? Jeg så en episode på tv her om dagen, og fikk så lyst til å se alt om igjen... Morsomt :) Har ostepop i skåla og skikkelig kosevær ute (snø, snø og atter snø), så har ikke noe dårlig samvittighet for å bare sløve i dag... Har vært flink og ryddet og vasket i leiligheten da. Jeg laster ned Once upon a time in Anatolia; en prisbelønnet tyrkisk film med masse kjente skuespillere som Y ikke har sett. Jeg elsker å se tyrkiske filmer når de ikke er så dramatiske. Av og til tar de helt av, så da sitter vi i sofaen og ler :P Nei, vi ser de moderne filmene, gjerne krim, men denne er annerledes og blander moderne med gammeldags (fant den forøvrig når jeg søkte på Once upon a time. Originaltittel: Bir zamanlar Anadolu'da. Har vunnet priser og er anbefalt verden over, så vi får se om den lever opp til forventningene ;) Yilmaz ser aldri på tyrkiske programmer, selv om jeg har sagt flere ganger at han bare kan laste ned. ¨Det er ingenting å se på¨ sier han bare og slår på South Park på tv'n. Så de gangene vi ser tyrkisk film er det jeg som finner fram. Vet ikke hvorfor han er sånn, men det gjør selvfølgelig ikke meg noe... :)

Yilmaz fikk også sin nye sjampo i går som jeg hadde bestilt til han. Skulle egentlig være en type Valentine'sgave (ingen sjokolade og blomster her i gården!), men den kom litt sent. I følge han var det absolutt den beste gaven han kunne fått, siden han har ønsket seg den LENGE. Sjampoen er fra Kerastase, laget kun for menn og skal forebygge hårtap. Han prøvde den i dag og ble kjempefin ;) Håret ser tykkere ut allerede. Så fikk jeg hentemelding fra Posten. Pakken min fra Netthandelen har ankommet, så jeg får den over helga når jeg drar til Harstad... Har fortsatt adresse der fordi jeg ikke vil miste fastlegen min, og vi har opplevd å miste post her. Kan jeg få sagt nok ganger hvor lite jeg fordrar Studentsamskipsnaden? Neppe...

Nå er middagen klar! Ha ei strålende fin helg alle sammen - håper den blir kjempefin :)

Noen som har sett denne?

6 kommentarer:

  1. Har ikke sett den, men den virket jo lovende ut på traileren. Den skal jeg få tak i. :)

    Skjønner veldig godt hva du mener med at tyrkiske filmer ofte er veldig dramatiske til tider. Blir liksom litt too much uansett hvilken sjanger det er. :)

    Noen tyrkiske filmer som jeg liker er f,eks
    - Günesi gördum
    - Issiz adam
    - Baska dilde ask
    - Ayakta kal

    Du har sikkert sett de? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset! Har ikke sett de to sistnevnte. Ayakta kal har bare fått 2,4 av 10 poeng da :D Men jeg laster ned baska dilde ask nå, så den ser vi sikkert i kveld etter bir zamanlar Anadolu'da. Issiz adam er en fantastisk film! En så dyp og ekte film, utrolig sørgelig uten å bli overdramatisk. Særlig den scenen når de begge står og tenker sitt, men det de sier er noe annet... Det er slikt i alle fall jeg ikke har sett i andre filmer før, men som ofte skjer i virkeligheten. Haha, skjønner hva du mener med too much :D Vi så en film som jeg ikke husker navnet på nå, og den tok helt av... Et par som var forelsket i hverandre, men han var døende med en hjertefeil. Etter en voldsomt dramatisk historie endte det med at kjæresten hennes reddet livet hans når hjertet sviktet, mens hun ble påkjørt og døde, og han fikk transplantert hennes hjerte, slik at han alltid kunne ha henne med seg... Jeg lo så jeg gråt. Det ble bare for mye av alt :)

      Kom gjerne med andre tips om du vet :) En tv-serie jeg elsker er ¨bir kadin bir erkek¨. Enkel komedie som er lett å forstå, med internasjonal humor. Du har kanskje sett den allerede? Ligger en del episoder ute på YouTube :)

      Slett
  2. Hei. Jeg lurte på hvor du lastet ned Once upon a time in Anatolia. Jeg forsøker her nå, men finner den ikke. Vennlig hilsen Lill

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Jeg lastet den ned på torrentz.eu Her er linken: http://torrentz.eu/search?f=once+upon+a+time+in+anatolia

      Den var forøvrig utrolig kjedelig (synes jeg), men kanskje du liker den :)

      Slett
    2. takk for tipset :-) Vi så den, men øøøh...nei den falt ikke i smak her. merkelig film....

      Slett
    3. Hehe, skjønner hva du mener :) Vi slo av etter 1 1/2 time...

      Slett