Google Website Translator Gadget

torsdag 16. februar 2012

Merkelig

Hadde en merkelig start på dagen, og er litt småskremt akkurat nå. Det jeg skal fortelle har hendt før også, men denne gangen var det så virkelig at jeg ikke vet hva jeg skal tro...

Ok, Y gikk på skolen litt før klokka 9. Jeg sovnet igjen, men våknet av at Y var tilbake i leiligheten. ¨Jøss, har jeg sovet helt til lunsjpausen hans?¨ tenkte jeg. Var så trøtt at jeg sovnet igjen... Våknet lenge etterpå og tenkte at nå måtte sikkert klokka være minst 14 eller noe, siden han hadde vært hjemme. Men klokka var bare 12 og han hadde tydeligvis ikke vært hjemme til lunsj. Kom på at han tok jo med seg pizzarester til skolen i dag... Så da er spørsmålet HVEM f*** var inne i leiligheten vår i formiddag?? Jeg mener, Y kunne ha glemt noe og kommet tilbake, men jeg hørte jo at kjøleskapet og diverse kjøkkenskap ble åpnet, sko som gikk rundt omkring...

Scary shit... Har hørt flere ganger at Yilmaz, mamma e.l roper navnet mitt, så jeg kan gå ut i stua og si ¨ja?¨ og få et dumt blikk fordi ingen har ropt på meg. Eller jeg kan høre noen komme inn ytterdøra og kle av seg jakken mens jeg er på badet, så kommer jeg ut og jeg er fortsatt alene i leiligheten. Av og til hører jeg Y komme hjem ca fem minutter før han faktisk kommer. Hva ER det for noe? Har noen av dere opplevd noe lignende? En gang for flere år siden holdt jeg på å forsove meg. Våknet av at noen ¨slo¨ i meg og sa ¨Elisabeth!¨ Jeg våknet med et rykk og skjønte ingenting, før jeg så på klokka at jeg måtte løpe... Men det ekle er når jeg hører noen i leiligheten og så er det ingen der. Man begynner jo å lure på hva som foregår... Før vi flyttet hit skjedde det en veldig sjelden gang, men her skjer det minst en gang i uka. Yilmaz har også opplevd lignende etter at vi flyttet hit, og et par uforklarlige ting som jeg ikke har lyst til å fortelle her fordi det høres for teit ut. Jeg vet ikke om det er noe som henger igjen i veggene... Hadde vært fint å få en tilbakemelding på dette.

Skal spørre Y når han kommer hjem om han har vært her tidligere på dagen...

Ha en fin dag alle sammen :)

2 kommentarer:

  1. Kanskje du drømmer? Sånn seriøst liksom. Jeg har hatt drømmer som har føltes så virkelige at jeg ikke har ant hva jeg skal dro engang. En gang hørte jeg noen i leiligheten min, men når jeg kom til var det ingen der, og da var jeg så redd at jeg ikke turte å bevege meg engang. Sjekka at ytterdøra var låst og det var den, så det kan jo være at du bare har noen helt sykt virkelige drømmer ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Med mindre jeg lider av en alvorlig sleeping disorder, så drømmer jeg IKKE når jeg sitter på do og hører noen komme inn døra :) Eller når jeg står på badet og ordner meg, og noen sier ¨Elisabeth!¨ Jeg kan stå inne på soverommet og kle på meg, og høre at Y kommer hjem, henger fra seg jakken osv. Men når jeg snakker til han, er det ingen der.

      Virkelige drømmer har jeg hatt min del av... Vet ikke om du leste bloggen min på den tiden, men jeg har skrevet noe om det. Slet med mareritt i månedsvis, alt fra å bli halshugget, skutt, knivstukket, mårre rømme fra noe, gjemme meg, bli jaktet på av varulver, spist av zombier, ja alt det verste du kan tenke deg... Og nei, jeg så ingen skrekkfilmer på den tiden. Hadde mareritt hver eneste natt, og ble til slutt søvnløs fordi jeg ikke torte å legge meg. Får utrolig sliten og måtte få legehjelp til slutt. Hadde en slik periode på videregående også i leiligheten jeg bodde. I et helt år hadde jeg mareritt som var så virkelig at jeg var redd i dagesvis etterpå. Drømte at jeg våknet, selv om jeg fortsatt sov. Prøvde drømmefanger over senga, bibel under puta, fjernet alle speil, hadde samtale med ei synsk dame for å få råd... Jeg var redd hele tiden, men det sluttet med en gang jeg flyttet derfra.

      Det jeg opplever nå skjer både når jeg er våken og når jeg sover, og Yilmaz opplever ting han også. Og han er veldig jordnær! Han hører at jeg snakker til han, selv om jeg ikke sier noe. Av og til kommer han ut i stua for å spørre hva det var, og jeg bare ser dumt på han. Han hører meg gå på badet, selv om jeg sitter i sofaen. Det er utrolig merkelig!

      Har googlet ¨fenomenet¨ og ser at det er ganske vanlig. Ikke å ha syke drømmer (det med mareritt sliter jeg ikke med lenger), men de tingene jeg skriver om nå. Så jeg er ikke alene om det :) Dessuten har bygningen vi bor i mye sjel... Leilighetskomplekset brant i 2007 og alt ble ødelagt. De måtte totalrenovere her, og bygge nye leiligheter. Mange fikk røykskader, men ingen døde. Står på nettet at man kan oppleve energi fra de som har bodd her tidligere, selv om de ikke er døde. Bare gammel energi som henger igjen... Litt alternativt, men enten er det noe alternativt, eller så holder vi begge på å bli gale :)

      Slett