Google Website Translator Gadget

mandag 10. januar 2011

SHARM EL SHEIKH

Egypt, here we come - again! Same country, different destination.

Jada, har hørt om hai-angrepene, og nettopp derfor får man røverkjøp på reiser til Sharm El Sheikh. Nå har jeg og mamma bestilt rom på Ghazala Beach Hotel, et 3+ stjerners hotell rett ved stranden, midt i sentrum av Sharm El Sheikh. Hotellet har oppvarmet basseng, så det blir bading uten haier ;) Frokostbuffet var et must, siden jeg fortsatt husker den fantastiske buffeten vi spiste i Hurghada hver morgen... Men denne gangen bor vi midt i smørøyet, og skal derfor forsøke oss på middager utenfor hotellområdet. I september, 2009 reiste vi til Hurghada i Egypt: Uoffisielt kåret til verdens styggeste by... Vel fortjent. Det var søppel og uferdige bygninger overalt. I tillegg var det grusomt innpåslitne mennesker og utrygge, mørke områder utenfor hotellene som gjorde det umulig å gå rundt i gatene og se seg rundt. Forresten: Hvilke gater? På grunn av alt søppelet, fantes det dermed utallige fluer rundt meg til enhver tid (på stranden!), og fiskene i havet spiste på myggstikkene mine når jeg badet :-/

Sharm El Sheikh er derimot den mest populære destinasjonen blant nordmenn i Egypt, og jeg har kun hørt ros fra venner og bekjente som har vært der. Advice-sidene på nettet gir også mye skryt til Sharm. Stedet kunne likså godt vært i et annet land: Noe det nesten er. Hurghada og Egypt ligger langt i fra hverandre, i forskjellige deler av landet. Jeg er så spent!! Har allerede betalt hele reisen + kjøpt billig-billetter t/r Oslo. Norwegian har et kjempesalg pågående i tre timer til... Billetter ned i 199,- én vei.

Sist jeg var i Egypt fikk jeg med meg det meste av mumier, museumer, daler, Nilen, undervannsverdenen, pyramider o.l. Så denne gangen blir det total avslapning i 14 dager :)

08.02.2011 befinner jeg meg her: http://www.ving.no/egypt/sharm-el-sheikh/ghazala-beach-hotel


Sharm El Sheikh, Naama Bay




Stranden som tilhører hotellet

Hotellrommet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar