Google Website Translator Gadget

mandag 31. januar 2011

Dag 19 – Dette angrer jeg

Dette blir enkelt å svare på, for det er få ting i livet jeg angrer på:

- Mitt forhold med M (2007-09) og alle pengene jeg brukte på klær, iPOD, leilighet, mat og alt annet gutten ikke kunne kjøpe seg selv. Jeg skulle aldri ha sagt ja til å gå ut med han, så hadde jeg sluppet å i det hele tatt huske navnet hans. Jeg ville jo ikke engang være sammen med han i utgangspunktet!!!

- Noe jeg gjorde mot min daværende bestevenninne Therese R. i 2002. Jeg har aldri tilgitt meg selv for det, og har aldri gjort noe lignende igjen.

- At jeg ikke tok sertifikatet tidligere, og fullførte en utdannelse. Det er så tungt å begynne nå...

Livet består av gode og dårlige erfaringer, og det er meningen at man skal lære så lenge man lever. Men enkelte ting kan man faktisk være foruten. Jeg ble gjeldsslave og kastet bort viktig ungdomstid, og må nå slite for de ¨valgene¨ jeg tok (lot være å ta) tidligere i livet. Jeg har blitt skeptisk til andre menneskers pålitelighet og intensjoner, tror at alle gutter er notorisk utroe og voldelige psykopater - i alle fall de som viser interesse i meg. Jeg har blitt veldig alvorspreget og nedstemt, har mistet selvtilliten og til tider SLITER jeg skikkelig. Men gud forby om jeg skulle klage til noen, da er jeg så ¨negativ¨... Så jeg holder kjeft og skriver heller om det i bloggen.

Konsekvensen av dette: Senere i livet kommer jeg til å angre på at jeg ikke levde mer og bekymret meg mindre... Smerten har virkelig hemmet mange deler av livet mitt, og jeg er nødt til å:
- tilgi meg selv
- akseptere tapte år
- finne tilbake til meg selv
- øke selvtilliten

Bare slik kan jeg bli lykkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar