Google Website Translator Gadget

tirsdag 23. november 2010

Dag 01 - Presentér deg selv

Vel, jeg heter Elisabeth som det så åpenlyst står i bloggen. Har levd på denne jorda i 26 år og bor i Nord Norge. Et vakkert sted vil jeg si, men jeg har aldri følt meg hjemme her. Skulle nok ønske at jeg heller vokste opp i Oslo, da jeg liker større byer. I løpet av de siste 12 årene har jeg reist til Tyrkia 32-33 ganger, og jeg har også bodd i feriebyen Alanya i perioder. Jeg gikk allmennfag på VGS og har i de siste 5,5 årene jobbet på sykehjem... Da jeg var ¨ung¨ ville jeg bli advokat, da jeg har en sterk rettferdighetssans og stor interesse for regelverk. Jeg planla også å gi ut en bok og diktsamlinger, og hadde i en periode noen dikt i avisa + vant en novellekonkurranse. Å gi ut bok har jeg ikke gitt opp... Skriver mye, men har ikke sendt det til noe forlag - ennå. For tiden bor jeg hjemme hos mamma, etter at jeg flyttet tilbake til Harstad. Planen er å flytte ut til neste år når økonomien har stabilisert seg. Jeg tilbringer mye tid med musikk og spill, og i perioder lite tid sammen med venner. Jeg har mange venner, og GODE venner. Men pga depresjon sliter jeg med å finne motivasjon til å være sosial. Dette er også noe jeg skriver om i bloggen. Jeg kan bli sett på som overlegen og kald - noe jeg selvfølgelig ikke er. På innsiden er jeg myk, snill og ærlig. De som kjenner meg vet at det skjuler seg mye bak masken... Jeg har en tyrkisk kjæreste (hadde?) som falt for meg fordi jeg var ¨mystisk¨ og vanskelig å komme inn på. Han liker alt som er annerledes med meg, da han er en total motsetning fra meg på alle tenkelige måter. Han er den skoleflinke, ordentlige gutten som har hatt et veldig standard liv. Jeg derimot har opplevd mye jeg skulle vært foruten, og det preger meg. Jeg elsker metalmusikk, dvs Doom Metal, Gothic Metal, Furneral Metal og ellers all melodiøs rock med dype tekster. Jeg drømmer om et liv langt vekk, og forsøker å overleve dagene mens jeg jobber med å gjøre livet til noe mer enn bare dette. Jeg tror på engler og det overnaturlige, og ser opp til mennesker som er så sterke at de tør å bruke sine evner til å hjelpe andre. Jeg tror på den store og ekte kjærligheten, tror på godhet i mennesket og at man til syvende og sist blir belønnet for det man har gjort i dette livet. Jeg elsker dyr og har vært en ivrig dyrevernaktivist. Dreiv med idrett i mange år, blant annet spilte jeg fotball i seks år og danset i Leikaring (gammeldans) :D Hvem hadde trodd det? Nå ser jeg aldri på sport og har null interesse av hva som foregår innen idrettens verden. Selvfølgelig gøy dersom man kommer til et VM e.l, men jeg strekker meg ikke lenger enn det.

Dersom det er noe mer dere lurer på, så er det bare å spørre.... Derfor det lille kommentarfeltet finnes :D Ser at jeg har alt fra 70 til 150 lesere daglig, så jeg er jo nysgjerrig på hvem dere er og hvorfor dere leser bloggen min :)

Peace out XXX

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar