Google Website Translator Gadget

mandag 14. november 2011

Vellykket helg

Da var jeg/vi tilbake i Narvik etter en vellykket helg hjemme i Harstad. Det har vært den fineste helgen på lenge, og vi har ikke koset oss så mye siden vi flyttet.

Det er ikke å stikke under en stol at det er utrolig vanskelig å bli kjent med folk her, og at vi sitter mye hjemme i leiligheten. Jeg har reist mye fram og tilbake mellom Narvik og Harstad pga psykolog-og legetimer, men Yilmaz har ikke vært noe sted etter at vi flyttet i begynnelsen av august!! På torsdag kom mamma og hentet meg, og jeg savnet Baby i et helt døgn før vi hentet han på bussen ;) Vi var og spiste pizza på Dolly Dimples (pizzaen i Narvik er ikke noe å skryte av, og dersom dere ønsker å matforgifte dere selv; Prøv Peppes pizza her! Garantert fucked up mage i dagevis). Det var FANTASTISK godt. Nam! Yilmaz koste seg såååå mye, for han har pratet så mye om Dollys etter at vi flyttet. Etterlengtet møte for han ;) Jeg spiste bare noe nachos. Matlysten er veldig opp og ned, men jeg koste meg veldig på hans vegne. På kvelden spilte vi våre nye Playstation-spill, til vi holdt på å sovne foran skjermen. Er vi nerd som elsker Playstation? Vi elsker sånne LEGO-spill hvor vi har 2-player og kan spille samtidig :P

Lørdagen var vi på Vinmonopolet og handlet inn drikke til bursdagsfesten hos Marit. Deretter var vi innom H&M og fant en knallfin jakke til Yilmaz, 50% rabatt. Den kostet egentlig 1000 spenn, så der sparte vi mye. Og det var sååå fin!! Han ble skikkelig mann i den.

Nam!

Vi spiste deilig kyllinggryte. Elsker alt som er ovnsbakt, og så er det sunt. Etterpå var det bare å sette i gang med den laaaange prosessen med å ordne seg... Bruker i gjennomsnitt tre timer på å ordne meg (dusj, sminke, klær, hår og smykker), og siden alt skulle være i svart og gull (Black & Gold-party), tok det gjerne en ekstra time før jeg var klar. Etter mye om og mén fikk vi hentet Maria og kommet oss avgårde ;) Det var skikkelig koselig hos Marit, og festen ble skikkelig gjennomført. Svart og gull all over the place, og alle hadde kledd seg opp ;) Mange folk der, og vi traff flere nye folk. Endelig kunne Yilmaz henge med norske gutter og ha det gøy. For de gutta var helt rå! Jeg lo så jeg grein! Så fikk vi med oss at Atle vant ¨Skal vi danse¨, og da var kvelden nødt til å bli vellykket ;) 

Det sto på pakningsvedlegget på medisinene mine at man helst ikke skulle drikke alkohol, men siden jeg overlevde Halloween tenkte jeg at det gikk greit denne gangen også. Menneh, nei... :P Når kl ble 24, var vi på vei hjem. Jeg tålte bare halvparten av det jeg pleier, og sa dermed takk og farvel :P Haha, men for en herlig kveld. Vi trengte virkelig det! Henge med herlige mennesker og bare ha det gøy! Så det blir ikke lenge til neste gang :)

Søndagen slappa vi av, litt slitne. Så kjørte mamma oss tilbake til Narvik utpå ettermiddagen. I postboksen vår lå det beskjed om at vi har fått klage angående bråket på Halloween. Yilmaz prøvde å snakke med dem i dag, for å få vite hvem som har klaget, men Studentsamskipsnaden nekter å fortelle det. De skriver i brevet at de kun gir én advarsel, så har ikke vi liksom rett på å vite hvem som har klaget da??? Det sto også i brevet ¨støy om morgenen¨. Vi sov fra kl 01 den natta, til neste formiddag, så det var IKKE vi som forårsaket ¨støyet¨. Utrolig useriøst å sende et brev uten konkrete fakta, ingen dato for når dette skulle ha skjedd, og i tillegg nekte oss å se klagen som liksom har blitt levert inn.... Greit at vi må ta ansvar for de to menneskene som var her og laget kvalm, siden det var vårt besøk, men det sto ¨det er festbråk¨ og vi har aldri noensinne hatt fest (SSIN bekreftet i dag at det KUN gjaldt hendelsen på Halloween, da Yilmaz fortalte at det var jeg som ropte at noen måtte ringe politiet fordi vi ikke fikk ut disse menneskene. I brevet høres det ut som om vi generelt lager bråk her!! SSIN beklaget og sa at de skulle ha formulert brevet annerledes.... Ehh, hva slags mennesker er det egentlig som jobber der??? Burde de ikke ha tenkt på formuleringen av brevet FØR de skreiv det da???), og vi har heller ALDRI bråket om morgenen. De andre folkene her i bygget derimot, fester til kl 03 på en onsdag, men får de klage? NEI!!! Så vi er så jævlige at fra nå av skal vi hver mandag levere inn klage på våre kjære naboer som sitter på Skype hele natten og hindrer oss i fra å sove, eller som slår i vegger og gulv og høres ut som de driver med snekkerarbeid til alle døgnets tider, folk som utløser brannalarmen midt på natten pga de glemmer at de lager mat, pluss såklart alle russerne som har fest to ganger i uka, og ikke akkurat er lavmælte. Skal det være sånn, så kan vi også være sånn. Én ting er sikkert: Vi kommer IKKE til å ønske bolig gjennom SSIN til neste år... Jeg var så forbanna i natt at jeg ikke fikk sove, og Yilmaz fikk seg såvidt en time på øyet fordi han var irritert selv. Vi er jo stille som mus i leiligheten, har aldri besøk og slår alltid ned lyden på tv'n etter kl 23 osv... Og når man ikke får vite hvem som har klaget, så hva skjer dersom personen skriver ny klage på oss? Da blir vi vel kastet ut? Så har vi ikke rett til å vite hvem som har levert skriftlig klage på oss? Og hvorfor i f*** har ikke dette mennesket bare banket på døra og bedt oss om å være stille dersom vi var så jævla irriterende for han/henne?? Vi bor sammen med masse russere og kinesere, pluss mange andre utlendinger. Vi sier ¨hei¨ til noen få stykker, men har null sosial omgang med noen her. Jeg trodde at det kom til å være skikkelig sosialt her og folk man kunne prate med, siden det kun er studenter (pluss kjærester) som bor her... Men når de ikke løfter blikket i gangen engang, så kan man vel ikke akkurat tvinge seg på.

BLÆHH!!!!

I alle fall, jeg skal legge ut et bilde av meg og bursdagsbarnet, men finner ikke USB-kabelen nå, så det får bli litt senere.

Har dere hatt en fin helg? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar