Google Website Translator Gadget

søndag 27. november 2011

Min lørdag

Vi dro til Black Design, og jeg fikk brukt gavekortet som jeg fikk av Lena til jul i FJOR... Det holdt på å gå ut på dato, så var nødt til å kjøpe noe. Det var jeg som ønsket meg gavekort derfra, men så har det blitt til at jeg har glemt kortet hver gang jeg har dratt til senteret. Det ble en slik:

Stor lysestake til mamma, som matcher lysestakene hun har hengende i vinduene.
Mye finere i virkeligheten, med dyprødt lys som kan endres etter årstidene.

...og et sånt til meg:

Et stort smykkestativ som gir plass til 1/3 av smykkene mine.
Dette trengte jeg virkelig!! Liker ikke de figurene man får kjøpt fordi jeg vet
at jeg kommer til å bli fort lei + at de ikke har plass til så mange smykker.
Dette er stort, enkelt og fint :)

Jeg stakk innom apoteket også før vi kjørte videre til Kanebogen. Der var vi innom Cubus, og jeg kjøpte en ny mascara som jeg aldri har prøvd før. Jeg bruker alltid produkter fra parfymeriet/tax free-en, men har dårlig råd for tiden, så tenkte at jeg kunne prøve noe rimeligere denne gangen... Har kjempegod erfaring med e.l.f-produktene som er latterlig billige, så why not... Hun i butikken anbefalte denne, så jeg kjøpte den:

Erfaringer, anyone?

Etterpå gikk vi til den nye cafeen på Kanebogensenteret som serverer kinamat. Spiste buffet... NAM!! Det var vanvittig godt, og jeg spiste så mye at jeg fikk vondt :-/ De hadde masse frityrstekt svinefilet, blekksprut, peppergryte, gong bao kylling, kylling i sursøt saus, kylling i karri osv osv osv. Yilmaz droppet buffeten og spiste biff chop suey, og never ever har jeg sett så mye mat på en tallerken! Når vi kom hjem var jeg så trøtt at jeg sovnet på sofaen. Våknet i halv tolv-tiden, men klarte ikke å holde meg våken. Mamma hadde laget hveteboller - fantastisk gode. Jeg spiste noen, før jeg var nødt til å legge meg. Så vi la oss tidlig, men det var en veldig fin og rolig lørdag. For første gang på lenge slappet jeg ordentlig av. Baby også. Det er så godt å se når han har det bra. Jeg får dårlig samvittighet når han har så mye å gjøre på skolen, selv om det ikke er min feil. Vil så gjerne lette byrden for han, så jeg hjelper han så godt jeg kan, men han må jo gjøre leksene selv, ellers lærer han ingenting. Blir bedre/verre til neste år når han begynner med mastergraden... Haha, da blir det ikke mye hjelp å få fra min kant i alle fall :D

I går hadde jeg min første kvalmefrie dag. Likevel kastet jeg opp to ganger, men det var nok rett og slett fordi jeg spiste altfor mye. Men det var så godt å endelig kunne spise igjen uten å være kvalm!! Forresten så jeg en person i går som jeg ikke har møtt på flere år... Og jeg klarte ikke få meg til å hilse på han, selv om han satt rett foran meg. Jeg følte meg som en feit hval. Vet jo hvordan jeg så ut den gangen, så han fikk vel sjokk når han så meg nå... Likså greit å unngå blikkontakt, så slipper man å inngå noen samtale. Sånn har jeg vært det siste halvåret... Orker ikke å prate med noen, så unngår det så langt det er mulig. Fikk mange minner fra mine glansdager når jeg så han i dag. Han var en av de som alltid var der, som vi hang sammen med. Jeg burde ha sagt hei, men jeg taklet det ikke. Etterpå merket jeg at selvtilliten virkelig hadde nådd bunnen, og det var på tide å dra hjem.

Om noen timer blir det laksegryte i ovn - Yilmaz sin favorittrett :) Han sier at han kan spise det hver dag... Han snakker bare om fiskekaker, fiskeboller og laks. Jeg må lage fisk flere ganger i uka pga han. Til jul har han bestilt seg rødbetsild og sennepsild fra mamma. Uff og uff :P Og han som hatet fisk når han bodde i Tyrkia. Men men, fisk er sunt, så skal vel ikke klage ;)

Etterpå kjører vi tilbake til Narvik. Enda en helg er over, men vi har virkelig hatt det fint her. Venter forøvrig på tilbakemelding fra en mann ang leilighet i Narvik... Han skulle sjekke om det var noe ledig. Jeg håper at det er det, slik at vi får flyttet. Kan ikke få sagt nok hvor mye jeg mistrives i studentboligen nå :(

Har dere hatt en fin helg?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar