Google Website Translator Gadget

onsdag 11. juli 2012

Hvor er du?? :(

Min 7 år gamle katt Missy har ikke vært hjemme på to døgn nå, og jeg er så bekymret for henne at jeg ikke klarer å legge meg. Jada, noen katter kan være borte i dagevis, men ikke Missy. Hun sover som regel 20 timer i døgnet og spiser resten av tiden, pluss er ute og lufter seg innimellom, men ikke om natten. I sitt lange liv har hun aldri fanget en eneste mus eller fugl, men blir ofte observert mens hun jakter på sommerfugler og fluer i hagen. Hun befinner seg alltid på eiendommen, så vi ser henne selv om hun ikke skulle ønske å komme inn... Derfor er jeg redd nå, for verken vi eller naboene våre har sett henne i det hele tatt... Vi har sjekket garasjene i området, lett i hagen og bortover veien, men hun er ikke her... Jeg kjenner klumpen i halsen og angsten for at noe har skjedd med henne, for hun er MIN, min lille, feite, sure, rare Missymor, som jeg elsker!

Rett før vi dro på ferie måtte hun til dyrlegen etter å ha blitt klort av nabokatten som også er hunkatt. De har sloss flere ganger, og begge har vært hos dyrlegen pga hverandre. Jeg er redd for at det har skjedd noe ille der... Tenker det verste, selv om hun selvfølgelig kan ha gått på vandring fordi hun er sur på oss (hun har en tendens til å bli fort grinete...). Men vi har vært borte før og hun har aldri gått noe sted... Onkelen min bor også i huset vårt, så han har passet kattene, sluppet de ut og inn, pluss gitt de mat. Det har alltid fungert bra. I natt er Aramis ute, slik at han forhåpentligvis kan finne henne... Dette blir den andre natten Missy er borte, og hvis hun ikke står på trappa i morgen tidlig, så frykter jeg at hun aldri kommer tilbake :(

Det er grusomt når man ikke vet. De som tenker at det ¨bare¨ er et dyr vet tydeligvis ikke hva det vil si å virkelig være glad i et dyr, og hvilken betydning et dyr kan ha i en familie. Jeg mistet katten min Tarzan etter at han ble angrepet av en villkatt og fikk revet opp buken. Vi fant han under balkongen vår, blodig og jævlig, og dyrlegen fikk sydd han sammen. Et halvt år senere døde han av katte-AIDS. Jeg gråt lenge over han og tenker fortsatt hvor trist det hele var. Han hadde aldri vært syk eller sloss en eneste gang i sitt liv, og plutselig skjer noe sånt. Jeg er redd for at vi finner Missy liggende død et sted fordi vi ikke kom tidsnok, og derfor har jeg lett høyt og lavt i kveld... Men ingenting. Så forhåpentligvis lever hun... Kom hjem, Missy :(

EDIT: Et minutt etter at jeg hadde skrevet ferdig innlegget, kom Missy inn døra!! <3 Gjett om jeg er glad, og gjett om pus er sulten!!! I morgen skal hun få en innedag og MASSE kos! :)


3 kommentarer:

  1. Med tanke på att det är ett tag sedan vi sågs, så ja... och jag vet inte helt om jag fixar allt vad det innebär att vara i Trabzon då jag fortfarande är sjuk (går med konstant smärta i bihulorna) Är lute sugen på Bodrum, så vi får se.

    Välkommen tillbaka btw, och så bra att Missy kom hem <3

    SvarSlett
  2. Ååh så bra ut hun endelig kom hjem igjen. Skjønner godt at du var redd og bekymret. Man blir jo så glade i dyrene og de blir jo fullverdige familiemedlemmer. :)

    SvarSlett
  3. Har du tips på hotell i Bodrum, som är bra men inte kostar skjortan?

    Ja, sant. Alla pratar och kommer alltid att göra det. Men det som gör mig arg är att ingen är modig nog att säga det till mig. Jag har jo inte varit i Sverige på länge, fick besked av mina sk vänner där innan jag flyttade till Norge att dem inte ville ha något att göra med mig längre, alla utom en. Helt greit. Men, nu helt plötsligt spenderar dem 3 flaskor vin och en hel lördag kväll och natt att diskutera mina val, att jag är dum som gift mig med Cihan medans en av dem faktist själv är gift med en turk och det är helt ok. Du fattar, det är liksom droppen som fick glaset att rinna över, om du fattar. Jag vet, man ska inte bry sig... Men eh ja.

    SvarSlett