Google Website Translator Gadget

tirsdag 10. juli 2012

@ home

Vi kom hjem til Harstad i natt, og jeg krasjet på puta med èn gang. Supersliten, men det har vært en fabelaktig flott tur :) Skal skrive mer om hele turen i Sverige og Norge senere...
Har brukt dagen i dag på å fikse masse papirer til Nav, pluss ringe til Tromsø og avlyse en MR-time. En spesialist på sykehuset har tydeligvis henvist meg til MR uten at jeg har fått vite noe. Det må ha med anfallet i desember å gjøre, men det gir ikke mening at det skjer uten at jeg blir informert eller engang har hatt time hos denne spesialisten. Jeg skal jaggu meg ikke inn i noen MR-maskin eller bruke masse penger på tur til Tromsø bare for at de skal kunne forsikre seg om at jeg ikke har epilepsi (noe jeg ikke har!). For de av dere som ikke vet det, så hadde jeg et stort krampeanfall i desember i fjor når jeg gikk på antidepressiva. Psykiateren økte dosen, og på dag tre fikk jeg krampe. Hele kroppen ristet, jeg mistet kontroll over meg selv, siklet masse og besvimte etterpå. Bivirkningene til akkurat denne medisinen er nettopp KRAMPE, men når noe slikt blir rapportert så må det undersøkelser til for å kunne utelukke epileptisk anfall. Den er grei. Jeg ble henvist til nevrologisk og skulle ta EEG (elektroder rundt omkring på hodet), men måtte avlyse fordi jeg var i Narvik og det aldri passet. Plutselig fikk jeg da brev i posten nå om at jeg skal puttes i en MR-maskin. Altså, det gjør jeg virkelig ikke med mindre det er høyst nødvendig! Da får eventuelt disse menneskene som trenger bevis for at det virkelig var medisinen som ga krampanfallet, betale for utleggene jeg vil få ved å reise t/r Tromsø (1000 kr) + undersøkelsen. Jeg sluttet momentant på medisinen og har ikke tatt noen form for antidepressiva i etterkant. Alt ble bare verre av å gå på medisin, så jeg er veldig glad for at den tiden er over... Det finnes andre, mer effektive behandlingsformer enn å trykke i seg piller som liksom skal få en til å føle seg ¨mindre deprimert¨...

I tillegg har jeg prøvd MASSE klær. Bestilte klær fra forskjellige steder, men ble veldig misfornøyd med mye av det som kom i posten. Jeg har visst overdrevet størrelsen min, for de fleste klærne var altfor store. Jeg hadde visst ikke helt skjønt at vekttapet mitt faktisk vises på kroppen og at jeg derfor burde ha bestilt mindre størrelser! Yes! Men noe var bare så stygt at jeg uansett aldri ville ha brukt det. Blir flere store poser som går i retur. noe jeg ble sykt fornøyd med, var varene fra www.asos.com Jeg bestilte denne buksa:


Og dette skjørtet:




Både buksa og skjørtet satt som et skudd, helt perfekt. Skikkelig feminint snitt, ikke noe kjerringaktig eller formløst. Skjørtet er mye finere i virkeligheten ;) Skal definitivt bestille mye mer fra Asos ved en senere anledning. Prisene er ok, men man må betale et ekstra gebyr når man bestiller over 200 kr, slik som hos de fleste utenlandske internettbutikker. Jeg betalte 244 kr ekstra for disse to plaggene, men når prisen i utgangspunktet var lav, så ble det ikke dyrt. Og det var SÅ verdt det!!!!! Skulle kjøpe et skjørt til nå i dag, i mindre størrelse, men alt var utsolgt... ;)

Topper for å bruke til skjørtet derimot... Jeg bestilte masse topper fra La Redoute som jeg trodde skulle bli skikkelig bra, men jeg så ut som et telt i det meste. Noen hadde stygge farger, andre uten fasong. Jeg ble i skikkelig dårlig humør desto flere plagg jeg prøvde. Skoene jeg hadde bestilt passet heller ikke. Jeg måtte nok hatt en utenomjordisk fotfasong for å kunne bruke de skoene. Fikk meg to par flip flops i alle fall, og masse fint undertøy, en ny bikini, en bolero og litt til. Men ikke mye... Så nå vet jeg ikke hva jeg egentlig skal bruke til skjørtet! Sikker på at jeg prøvde 20 topper :( Har gått ned fire klesstørrelser, for vekta har gått nedover mens jeg har vært på ferie også. Enda jeg trodde at jeg hadde spist så mye, så har jeg tydeligvis ikke det. Så DET var i alle fall positivt! Men men, det er bare ei uke i Bulgaria, så jeg trenger ikke så mange klær... Skuffende likevel. Jeg kommer aldri mer til å bestille noe fra La Redoute. Gidder ikke skuffelsen av å se mongo ut hver gang jeg kjøper noe derfra! For et par år siden bestilte jeg to shortser i forskjellig farge, men samme produkt og samme størrelse. Den ene var så stor at den datt ned og den andre var litt stor. Jeg sendte begge i retur og byttet til en størrelse mindre. Da var plutselig den som hadde falt ned, så trang at jeg såvidt kunne lukke knappen igjen, mens den som bare hadde vært litt for stor, var enda større... I en størrelse mindre altså. Logisk? Dette har skjedd mange ganger, og kvaliteten på klærne er heller ikke noe å skryte av. Men det har aldri vært så ille som nå. Greit at jeg bestilte flere plagg for store, men jeg har timeglassfigur, så det skulle ikke være så vanskelig å finne klær som er flatterende, selv om jeg er overvektig. Man trenger da virkelig ikke å gå rundt med en sekk på seg bare fordi man er litt feit?
Hurra for Asos!

Er på vei til sentrum nå for å ta solarium. Nå er det full innspurt før jeg reiser om ni dager <3 Har også gått over til Nutrilett-og Naturdietsmoothies. Håper på å miste noen kilo før avreise!

Dette ble et rotete innlegg, men det blir bedre... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar