Google Website Translator Gadget

onsdag 27. april 2011

Alanya update!

Yes, så har jeg endelig tid til å blogge igjen. Har vært noen travle dager - uten at jeg skal klage. Det har skjedd så mye på denne korte tiden jeg har vært i Alanya. Nyter hvert eneste sekund av hver dag.

Dag 1: Jeg ankom leiligheten i 5:30-tiden, etter å ha gått opp fem etasjer med en 25 kilos tung koffert fordi heisen var i ustand. Der fantes det ikke elektrisitet. Hele leiligheten var mørklagt, og noen hadde brukt leiligheten uten tillatelse!! Det sto skitne rødvinsglass og gammel appelsinjuice på kjøkkenbenken, golvet var fullt av jord, i kjøleskapet lå det en kartong med vin og masse ølflasker. Balkongen så forferdelig ut. Oppe på badet var det knust en blomstervase, boblebadet var skittent, og det lå fullt av skittentøy utover gulvet, sengeklærne hadde blitt revet av sengene og dynene lå i en eneste stor krøll på alle fire soverommene. Jeg var sjokkert, og trist. Satte meg ned på sofaen i stua hvor det hadde blitt sølt rødvin og tårene presset på. Drømmen var blitt et mareritt. Jeg sendte sms til eierne, men det var altfor tidlig til å kunne forvente noe svar. Satt der i mørket i to timer før jeg tok tingene mine og gikk... Tok inn på Angora Apart Hotel hvor jeg har mine kjære venner, og her skal jeg bo resten av ferien.

Møtte Rita for lunsj på Green Beach. Kjempekoselig å se henne igjen etter 2,5 år!! Etterpå gikk vi hjem til henne og jeg fikk møte både Sükru igjen og deres datter Eva. De bor 50 meter fra meg, så det er enkelt å stikke bortover på besøk. Jeg tok en etterlengtet Adana Kebab på Angora før det var på tide å møte Marianne. Vi hadde masse å prate om :) Satt på Raza, og jeg spiste Iskender Kebab + Kadayif, drakk tyrkisk te og følte meg hjemme. En fantastisk følelse å være i Alanya igjen. Vi gikk til en butikk hvor Marianne har en kompis, der jeg kjøpte meg en jakke. Det er KALDT i Alanya, og jeg som bare har med meg sommerklær...

Dag 2: Våknet av at mobilen ringte. Det var Yilmaz. Han sto utenfor Angora!!!!!!!!!!! HJELPES!!!!! Jeg bare ¨what? hæ? hvor?¨ Han bare ¨surprise!¨. Shit, jeg møtte han etter fire måneder med verdens verste trøtte tryne... Det var et merkelig gjensyn, og jeg hadde et stort behov for å fortelle han hvilken idiot han har vært. Men Yilmaz var knust... Han gråt mye, for ingenting. Tok stadig til tårene i løpet av dagen. Det er tydelig at han har fått seg en psykisk knekk... Jeg visste ikke at han hadde det så vondt og slet så mye. Det var tungt å se han slik. Vi spiste frokost på Angora. Gözleme <3 Deretter stakk vi til sentrum og møtte Marianne. Vi hadde avtalt å klippe håret vårt på den nye frisørsalongen i sentrum: Bedhead. Yilmaz måtte jo bare bli med da... Jeg ble noen cm kortere på håret, og veldig fornøyd. De var utrolig dyktige, så bestemte meg allerede da for å gå dit minst én gang til. Gikk rundt i gaten med Yilmaz, møtte Rita og Sükru, spiste middag på Panderosa - anbefales! Senere spiste vi is og koste oss. Slutten av kvelden ble fantastisk...

Dag 3: Vi våknet seeent. Stakk til Café Opera og spiste en sen lunsj. Hadde en super dag sammen, gikk lang tur, spiste is igjen, så i butikker og shoppet litt. Lo masse sammen. Prøvde et smoothiested ved Migros. Nam!  Etterpå gikk Yilmaz og jeg til Ravza, for å hilse på Mehmet + spise deilig tyrkisk mat. Det ble Pilic Kavurma + Saksuka på meg. Åhhhh, endelig hjemme og kan nyte mat igjen... <3 Om kvelden leste jeg i min nye tyrkiske bok mens Yilmaz hjalp meg med å oversette. Det ble utrolig lite søvn...

Dag 4:  Yilmaz dro tilbake til Ankara. Han gråt igjen, og det var tungt å se han sånn. Jeg tok en taxi til Café Opera hvor jeg møtte Christine som nettopp hadde kommet til Alanya. Vi hadde lunsj der før vi gikk litt rundt i havnen, nøt solen, shoppet. Vi gjorde oss klar og begynte med middag på Café Opera før vi begynte på vår ville bar-til-bar-runde!! Besøkte Queens Garden, Lambada, Robin Hood, Club Istanbul og James Dean. Anbefaler ikke James Dean til noen. Fy faen, for noen vemmelige gutter som jobber der!!! Fikk det ene ekle tilbudet etter det andre. ÆSJ! Never again... Vi endte opp på Robin Hood igjen, og jeg er meget glad for at vi faktiski fant tilbake til våre hoteller at the end of the night... Lenge siden man har vært så full og hatt det så sinnsykt artig!!! :)

Dag 5: Dagen begynte litt tregt, men formen var ok... Møtte Christine som hadde det litt verre enn meg :) Vi kjøpte noen drinks i baren på hotellet hennes og satt på rommet, vorset litt før vi dro til Lambada med en jente fra Norge som C kjente. Etterhvert kom endelig Emmeli :)) Vi tilbrakte hele kvelden på Club Hollywood hvor det var free drinks all night :) Møtte hennes koselige venner og vi hadde en riktig hyggelig kveld/natt. Var vel tilbake på hotellet i halv fem-tiden.

Dag 6: Vi sitter på Café Opera og skal straks videre for å kjøpe noe mat. Vet ikke hva kvelden bringer på, men ut skal jeg ikke. Er sliten... Begynner å bli gammel ;) Dilek er tilbake i Alanya, så vi skal møtes SNART. Og Yilmaz var på ambassaden i Ankara i dag og søkte om oppholdstillatelse, så nå er det overstått. Han ringte nettopp og sa at han kommer til Alanya kl 7 i morgen tidlig.

Ha en fin dag alle sammen! Hilsen fra herlige Alanya!

2 kommentarer:

  1. details when u get home!!!!!!!!

    SvarSlett
  2. Så misunnelig på deg.. Har akkurat kommet hjem fra Alanya selv, for et liv!! Føler det samme som deg, føler meg hjemme der.. Fantastisk.. Trodde ikke hjertet kunne "blø" sånn på hjemturen og etter det.... Så sikkert er det, etter å blitt kjent med så mange fantastiske tyrkere, jeg skal dit igjen om ikke lenge :)

    SvarSlett