Google Website Translator Gadget

lørdag 3. desember 2011

Tusen tanker...

...gjør meg søvløs. Skal være glad når det snart er over... Om åtte (eller syv blir det vel) dager reiser Y og jeg til Oslo. Skal til legen på mandag og få videre sykemelding, pluss at jeg har time hos psykiater for medisinkontroll igjen. Hadde en gradvis opptur før forrige kontroll, men nå føler jeg at det har reversert. Han sa at jeg kunne doble dosen dersom jeg følte at effekten stagnerte, men jeg har ikke tort pga de fæle bivirkningene jeg hadde. Redd for hvordan det blir dersom jeg øker dosen... Orker ikke flere bivirkninger :( Jeg forventer jo ikke å bli så mye bedre egentlig, siden jeg ikke går i samtaleterapi. Mens jeg venter på det, så er jeg sykemeldt da... Ikke så mye annet å gjøre med det. Men det er utrolig surt å ikke være i stand til å jobbe. Nav sa at så lenge jeg er i denne ¨tilstanden¨ ser de ingen grunn til å innkalle til møte. Jeg freaket fullstendig ut når de sendte meg brev i posten med et skjema som jeg måtte fylle ut angående mine muligheter for å komme i arbeid igjen. Etter å ha innhentet informasjon om meg sa de at det ikke var noe poeng i å gå igjennom noe skjema eller ha noe møte før eventuelt neste sommer dersom jeg ikke har kommet meg i jobb... Når det gjelder psykiske lidelser, så har ikke Nav så mye de skulle ha sagt. Har gitt mamma myndighet til å ha ALL kontakt med Nav, for jeg takler ikke å tenke på det engang :(

Min definisjon av å ha en god dag, er at jeg klarer å stå opp av senga og kanskje ta meg en dusj. Da har jeg gjort alt jeg maktet den dagen, og er utslitt. På en dårlig dag ligger jeg på sofaen og gråter for alt og ingenting. ALT som er større enn dette, gjør meg overstresset, ja til og med hysterisk dersom det blir for mye. Nå har jeg beveget meg så lite at jeg får vondt i ryggen av ti minutters gange. For eksempel klarer jeg ikke å gå rundt i butikker og titte. Det er utrolig trist. Beina svikter og ryggraden føles ut som den skal knekke. Tror ikke at det er mye muskler igjen i denne kroppen...

Jeg stekte ribbe i dag da, for første gang i mitt liv. Og den ble overraskende god. Det var faktisk den enkleste sak i verden! Og jeg som trodde at det var så vanskelig. De rettene jeg lager til Baby er ti ganger vanskeligere enn å steke ribbe - som strengt tatt lager seg selv. Det var NAM med ordentlig middag. Lenge siden!! Tok på meg ei bukse som jeg bestilte for ei stund tilbake. Altfor stor. Og jeg som trodde at jeg hadde gått OPP i vekt, men jeg har gått NED... Har jo gått rundt og følt meg som verdens feiteste gris i det siste. Jeg har visst ikke kontroll på så mye for tiden.

Nå skulle jeg til å skrive at jeg ikke er helt hjelpesløs, men jeg er vel egentlig det... Så never mind.

Har du sett filmen The way back? Hvis ikke, så anbefaler jeg deg å se den! Utrolig interessant og sterk film. Den beste jeg har sett på flere år vil jeg påstå. Og den er basert på en sann historie, som selvfølgelig gjør den enda mer gripende.



Vil forøvrig påstå at årets Idol-sesong er den verste hittil. Jeg kan ikke FATTE at noen kan si at det er den BESTE... Vi hadde året med Kurt Nilsen. Ingen over, ingen ved siden. Hvor mange Idol-vinnere har ikke forsvunnet fra rampelyset like etter finalen? I år er det så utrolig mange småbarn med, og flere av de har ikke sangstemme og har ingenting å gjøre blant f.eks topp 10 av 3000 påmeldte. Jeg kan vedde på at de beste sangerne ikke kom seg igjennom audition engang. Allerede i semifinalene var det utrolig få som faktisk hadde fylt 20 år, og jeg ble alt annet enn imponert da jeg så hvem seerne stemte videre... Jeg så ikke på Idol på over en måned. Nå blir jeg irritert hver eneste gang jeg ser på den serien, og sier til meg selv at jeg ALDRI mer skal se på... Helt til neste fredag. Det er helt i sluttspurten nå... La den ¨beste¨ vinne.

Dette ble et utrolig negativt innlegg :( Men jeg har ikke så mye positivt i tankene akkurat nå. Må vel prøve å få meg noe søvn. For å si noe POSITIVT, så har de fått juleheftene i butikkhyllene nå!! Så jeg kjøpte selvfølgelig Nemi i år også. Jeg ELSKER Nemi. Så jeg leser litt hver gang jeg legger meg, og ler inni meg før jeg sovner ;)


Årets Nemi julehefte :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar