Google Website Translator Gadget

fredag 23. desember 2011

Back

Yes, så er jeg tilbake igjen! Vi har hatt en kjempefin ferie. Virkelig slappet av og koset oss. Shoppet alt av julegaver + masse spennende til oss selv ;) Jeg er fortsatt uten medisiner, og det går veldig bra. Har time 28.12, men jeg nekter å begynne på noe i julen og ødelegge høytiden. Har på forhånd bestemt meg for at dette skal bli den beste julen på mange år; og foreløpig går det akkurat som jeg vil ;)

Så hvor var vi på ferie? Det er en hemmelighet. Har bestemt meg for å ikke dele alt med omverdenen på grunn av enkelte mennesker som ikke unner andre noe godt. Uansett hva som skjer i livet mitt, så tror de at de vet bedre hva jeg gjør og hvem jeg er. Har irritert meg over disse personene i flere år, og som dere kanskje har merket har jeg i det siste skrevet et par sinte innlegg om akkurat dette. Etter å ha kommet hjem fra ferie med litt mer energi, litt oppbygget selvtillit, litt mindre sosial angst og litt mer glede, så tenker jeg bare ¨jeg gir faen¨. Og det føles godt. Så de som vil vite om ferien min kan snakke personlig med meg eller sende meg en post, men jeg deler det ikke her på bloggen. Haha, kjipt eller hva?

De siste to dagene var vi hos Eva, eks-kjæresten til broren min. Vi fikk så god kontakt og selv om det ble slutt mellom dem (sukk), så snakker jeg fortsatt med henne og har besøkt henne flere ganger når jeg har mellomlandet på Gardermoen. Men denne gangen var jeg og Yilmaz hos henne i flere dager, og det var så koselig!! Hun har jobbet som guide i blant annet Tyrkia, Egypt og Marokko, og jobbet som flyvertinne hvor hun har besøkt spennende land som f.eks Cuba. Historiene hennes er mange og jeg elsker å høre på når hun forteller. Når hun nå fikk tyrkisk besøk, så ble det selvsagt MANGE historier fra tiden derfra. Yilmaz storkoste seg :) Vi dro på shopping til det store kjøpesenteret på Jessheim, handlet ALTFOR MYE, og slet oss ut i flere timer :P Shopping kan være trim det også :D Vi besøkte en utenlandsbutikk og handlet masse tyrkiske produkter til Baby, slik at han kan spise ting fra hjemlandet sitt. På mandag kjørte vi til Oslo og fikk guidet tur rundt hele byen!! Besøkte Holmenkollen (fantastisk!), Vigelandsparken og sinnataggen, sjekket ut millionvillaene på the best west, og drømte om leiligheter på Bygdøy Alle. Han fikk sett downtown og folkelivet. Oslo har faktisk blitt mye finere de siste årene. Ikke like skittent som før. Vi koste oss skikkelig!! Endte dagen med god middag på en tyrkisk restaurant. Lahmacun, Pide, Et sote, karisik izgara og beyti kebab sto på menyen ;) Gjett hvem som var overlykkelig da? Hehe, jeg var nok nesten like lykkelig som han, og Eva konstanterte at hun måtte ta seg en ferietur til Tyrkia senere i år :) Vi måtte bestille en ekstra koffert til flyreisen hjem, slik at vi fikk med oss alt vi hadde shoppet.

Nå ligger Baby på senga og synger ¨min Baby dro av sted, dro av steeeeed¨... De lærer masse gamle norske sanger på skolen. For et par måneder siden gikk det vi ¨jo mere vi er sammen, er sammen, er sammen...¨ I løpet av de nærmeste dagene håper jeg at det går mer i ¨glade jul¨ :)

Vi kom hjem natt til mandag, og er nå hjemme i Harstad. Vi har handlet inn resten av maten til jul, pakket julegaver, drukket julegløgg, spist røkelaks med egg og smugspist av alle kakesortene. Vi har støsuget og pyntet til jul med nisser og dekorasjoner. Yilmaz digger julen allerede ;) Vi har kjøpt inn julehefter og leser Tommy og Tigern, Donald osv osv. Lena var innom her en tur i går, og vi ble enige om et romjulsbesøk. Vi har handlet inn alkohyler, så kanskje det blir julefest en av dagene... Satser på det :)

Nå har jeg igjen å ønske dere en riktig god jul! Håper at den blir fredfylt, og tilbrakt sammen med mennesker dere er glade i. Håper også at ingen blir sittende alene og kjenne på ensomheten. Alle fortjener noen å være sammen med. Så vet du om noen som kanskje ikke har så mange: Ring dem, stikk innom på besøk og ta en kaffe eller inviter dem på julemiddag. Julen er for samhold.

Kommer tilbake med noen Oslo-bilder + mer oppdatering i løpet av romjula.

MERRY CHRISTMAS!! <3


Min favoritt-julesang, sunget av Oslo Gospel Choir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar