Google Website Translator Gadget

torsdag 31. mars 2011

21 dager igjen...

...til jeg reiser til Alanya. Deilig! I går mottok jeg pakkene jeg bestilte fra La Redoute og Sportmann. Pakken fra Ellos ligger fortsatt hos Posten, da jeg må vente på lønninga før jeg kan hente den ;) Anyway, mesteparten av klærne var KNALLFINE. Jeg fikk meg faktisk en KJOLE også. Det er ikke hver dag at jeg kjøper kjoler, for å si det mildt. Gleder meg til å bruke den! Fikk maaaaange overdeler som kan brukes til sommeren, et par jakker + en herlig jeans som jeg SKAL bestille flere av! Kjøpte meg også et par flip flops, for jeg kastet mine elskede (men slitte) Havaianas i Marokko. Er spent på pakken fra Ellos, der det blant annet ligger en bikini... Nå har jeg nesten alt jeg trenger. Må bare få skoene fra http://www.nelly.com/ (jeg endte opp med valg 1,2 og 4. Klarte ikke å velge to par...) + en kjole jeg har bestilt fra Danmark. De danske kjolene er dyre, så kunne bare bestille én denne gangen. Men dersom jeg blir fornøyd, så bestiller jeg noen flere som jeg kan bruke i Marokko til sommeren. Deilig å kunne shoppe! Shopping gjør meg glad, og når jeg har nok penger, så shopper jeg, uansett om det er lite eller stort... Kan ikke huske sist jeg var på et kjøpesenter uten å kjøpe noe. Legger ut bilder fra Alanya etterhvert, så får dere se plaggene jeg har kjøpt ;)

I morgen har jeg tidligvakt, og skal jobbe fem dager i strekk, kun én senvakt. Jeg kommer til å stupe når tirsdagen er over... Alle som kjenner meg vet at jeg ikke fungerer bra ved å stå opp tidlig hver dag, da jeg ikke får nok søvn (trenger som regel 12 timer på øyet før kroppen klarer å fungere). Men; godt å ha en jobb!!

Ellers skjer det ikke så mye... Vel, Marcus har kommet til byen og ringte meg en dag. Men jeg har jobbet MYE, og har ikke overskudd til å møtes de dagene jeg har vært på jobb. Håper på å møte han neste uke. Yilmaz har ikke kontaktet meg på flere dager, etter den korte samtalen jeg fortalte om i et tidligere innlegg. Like greit... Å se nr hans på mobilen gjør meg kvalm. Å skrive dette om han, gjør meg kvalm. Så jeg gidder ikke å nevne han mer i dag.

Må forresten kjøpe meg et nytt badehåndkle til Alanya-turen, men butikkene jeg har vært innom her i byen har ikke begynt å tenke på sommersesongen engang... Hater de ekle håndklærne i Alanya hvor bomullen smitter av på kroppen, så jeg kjøper alltid håndkle her hjemme og vasker det før jeg drar. Haha, kanskje jeg er litt rar, men det er faktisk irriterende. Hvor skal jeg få tak i et strandhåndkle i snøværet her nord???

Gleder meg til å se flere gamle kjente igjen. Rita og Sükrü er i Alanya når jeg kommer dit, og skal bo bare 5 min gåtur unna leiligheten :) Det er lenge siden vi møttes... Kanskje 2,5 år. Rita bodde i Alanya samtidig med meg, og i en periode hadde vi leilighet i samme kompleks :) Men hun giftet seg og flyttet tilbake til Bergen, fikk sin kjære dit og stiftet familie med han. Blir koselig å se henne igjen. Så får jeg kanskje besøk av en tyrkisk venninne mens jeg er i Alanya... Venter fortsatt på svar fra faren hennes ;) Det er litt annerledes for jenter i Tyrkia, enn i Norge. Håper at hun får lov og kommer til meeeeg! Må treffe Marianne også. Hun er sååå festlig. Jeg digger henne! Hun bor i Alanya, men jeg har ikke truffet henne siden i fjor sommer. Vi har en middagsdate min første kveld i Alanya :) Emmeli reiser snart nedover. Den gale, kule svensken :D (leser du dette, Emmeli?). Satser på Queens Garden første kvelden i Alanya!! Pia nevnte også noe om å KANSKJE komme. Det betyr sikkert ja ;) Jeg håper det. Dilek er der når jeg kommer, selvfølgelig. Har ikke glemt henne :) Hun reiser fra Norge 15.april, men skal til Kusadasi og Izmir, for å ordne noe til bryllupet. Håper på å få sett henne når hun kommer tilbake. Miss u girl...

Så over til en historie som jeg ikke har fortalt i bloggen før... Selvfølgelig skal jeg være på Angora Apart Hotel hver eneste dag, sammen med min kjære familie Kilic: Murat, Izzet, Dilara, Esra, Alya Naz, Mehmet, Süphi og + Mehmet Ali. Savner dere MASSE!!! De er en helt fantastisk familie bestående av mor, sønner, døtre og deres barn. Ble veldig godt kjent med Murat gjennom min eks M. Etterhvert ble Murat veldig beskyttende ovenfor meg, da det var en del problemer med M. Neste gang jeg reiste nedover endte det med at jeg og flere venninner ble hengende mye på Angora, og ble godt kjent med familien. Når leiligheten min sommeren 2009 ble ranet for mobil, lap top og kontanter, hjalp familien Kilic meg med politirapport, og beholdt alle verdisakene mine + passet i en safe på Angora, da det ble et helvete med manageren ved leilighetsanlegget hvor jeg hadde bodd. Jeg måtte rømme derfra og fryktet for min egen sikkerhet, da jeg ble truet. Fikk hvisket i øret at det var mafia som dreiv stedet, og jeg var livredd. Hadde det ikke vært for familien Kilic, ville jeg ikke tilbrakt en eneste dag til i Alanya. De hjalp meg utrolig mye, særlig Murat som kjørte med oss (meg og en annen familie som også ble ranet samme natt som meg, i samme bygningen), snakket med politiet, oversatte for meg i vitneavhør, og til og med leide inn søskenbarnet sitt som jobber i politiet som etterforsker. Han sørget for at politirapporten min havnet i rette hender. Den andre familien dro sammen med manageren til politiet først, da de ikke forsto at det var ledelsen ved leilighetskomplekset som ansvarlig for ranet!! Deres politirapport forsvant på mystisk vis... Men Murat fikk ordnet det også ved hjelp av gode venner i politiet (les: ikke korrupte). Jeg fikk igjen alt på forsikringen min, og klarte etterhvert å føle meg trygg på Krab Hotel (som jeg fant ved tips fra Izzet). Året etterpå så jeg at Ving(!!!!) hadde begynt å bruke leilighetskomplekset hvor jeg ble ranet, som leilighetshotell!!! Jeg var virkelig sjokkert... Jeg klarte ikke å finne komplekset i år, da jeg var innom Ving sine sider. Håper at de har slettet det nå, da INGEN, ABSOLUTT INGEN må finne på å bo der!!!! Det var norske eiere den sommeren, men tydelig at det tidligere hadde vært et leilighetshotell. Mye rart som foregikk der, virkelig. Jeg har slettet navnet fra hukommelsen, men komplekset ligger 25 meter bak Sunpark Marine, i en gul bygning, og jeg hadde bodd der i nesten tre uker da jeg ble frastjålet alt jeg eide... Politiet konkluderte med at det var brukt en nøkkel - noe kun resepsjonen hadde tilgang til. Ingen hadde brutt seg inn. Manageren og resepsjonisten som jobbet dagtid ble observert i en bil utenfor bygningen midt på natten. Også hos en norsk familie i 1.etg, ble 50 000 kr frastjålet... Manageren var så frekk at han spredde rykter om meg til eierne av leiligheten, og nektet å hjelpe meg på noen måte. Han mente at jeg ikke hadde blitt frastjålet noenting, og nektet for at noen andre i komplekset også hadde blitt ranet, helt til jeg møtte den andre familien som var like fortvilet som meg... En frekk faen av en fyr var han. Hadde det ikke vært for Murat på Angora hadde ikke Nina og familien fått igjen pengene sine... Manageren skjønte jo kjapt at jeg ikke stolte på han, og jeg rapporte han og samtlige ansatte til politiet i Alanya. De ble etterforsket av fetteren til Murat, og hva som hendte videre aner jeg ikke. Så lenge jeg fikk være i fred, trygg, så var det nok for meg.

Vær forsiktig når dere velger et sted å bo... Det billigste er ikke alltid det beste.

Bo på Angora Apart Hotel om dere vil føle dere trygge og være sikker på å bli tatt vare på!! :) I restauranten drakk vi øl fra flaske for 3 lira, spiste billig mat og fikk høre på akkurat den musikken som passet oss. Endte med at vi spiste både lunsj og hadde vorspiel der. Savner de stundene med gode samtaler, masse latter, dans og Mehmet cocktailer... Da jeg reiste etter 3 måneder i Alanya ble det felt mange tårer. De er fantastiske mennesker, og SNART får jeg se dem igjen :) Alle kan smile og gi falsk vennlighet, men det er når man ender i en vanskelig situasjon (som min) at man ser om de virkelig bryr seg. De kunne sagt ¨det er ikke noe vi kan gjøre¨ eller ¨stakkars deg, men dette må du ordne selv¨. Jeg bodde ikke på hotellet engang... På vinterstid besøkte jeg og Yilmaz familien Kilic hjemme. De var like gjestmilde som jeg husket dem :) I fjor fikk jeg tilbrakt altfor lite tid sammen med dem, da jeg hadde med meg en surpomp (les: Yilmaz) på tur. Denne gangen blir det annerledes. Jeg skal være på Angora hver eneste dag!

Dersom flere av dere skal til Alanya i perioden 21.april-12.mai, så si ifra :) Og dersom jeg har glemt å nevne noen navn, så beklager jeg.

Hugs & med et ønske om en fin dag til dere alle <3


Noen fra familien Kilic... + meg :)

Bursdagsfeiring på Angora :)

May Kristin danser med en tjukkas ;)

Fra et av mange vors vi hadde på Angora!

Til og med Jarl Tore dro (nesten) på smilebåndet!

Murat, Marisol og fiiine vovven :)

En solbrent danske + Marthe :D

Anette, Sercan og Semih :)

21 days left to Alanya, Turkey.
65 days left to Agadir, Marocco.

11 kommentarer:

  1. Virker som du har fått kjøpt deg masse fint :D

    Wohoo jeg er nevnt i bloggen, hihi =D Jeg kommer ikke KANSKJE, jeg kommer GARANERT! ;-) Jeg vet bare ikke om det blir 21, 23 eller 26, haha! Men kommer en av de dagene hvertfall :D wohoo, cant wait!!

    Hvor lenge var det du skulle være i Alanya?

    SvarSlett
  2. Takk! Var en helt fantastisk tur :D

    Jeg blir nok til 5.mai :) Blir mange korte turer på meg i år istedenfor hele sommeren, må prøve å tjene litt penger og spare litt til leilighet osv.. Men kommer nok til å dra mye nedover fordet ;-) Blir nok Queens hver dag imens jeg der! Hadde vært koslig å møttes :) Ja, deilig på queens nå som det ikke er så mye mennesker ;-) Reiser du ned alene eller?

    Yes, du leser nok på bloggen når jeg har bestilt billett ;-) Håper bare å få gjort det denne uka :) Vil såååå gjerne dra ned 21 for da får jeg to uker der nede, men virker som ingen kan ta vakta mi på påskeaften =/

    SvarSlett
  3. Nei, virkelig ikke lett å ta avgjørelsen å bli hjemme og jobbe :( Men har så lyst til å søke mustafa hit og da må jeg jo tjene en viss sum året før man søker, så håper at jeg tjener nok i år så vi kan søke han hit neste år :) Det blir ikke lett, men er som du sier at man må tenke litt lenger enn bare her og nå.. Så blir jo absolutt verdt det! :) Forhåpentligvis blir vi sterkere av litt avstand også :) Jeg bor jo fremdeles hjemme, så kan jo være greit å flytte ut snart også og da trengs det jo en del penger hehe :P

    Ja, vi bor på samme sted ;-) Bare å komme når som helst, hehe! Jaaa må huske å få nummeret ditt før vi drar :D

    SvarSlett
  4. hey! fin blog du har! har læst mange af dine indlæg, og forstår det hele :-) .. jeg er en dansk jente, men forstår norsk og svensk! jeg så at du spurgte efter nogen som kommer mellem: 21 april. og 12 mai. det gør jeg :-D! skal være i alanya over sommeren, jeg kommer d.24 april :) hør af dig! xx Christine .. (du kan kigge lidt på min blog hvis du vil vide mere om mig) www.chrissybelieve.blogspot.com

    SvarSlett
  5. Kom plutselig over bloggen din.. og når jeg begynte å lese gamle innlegg fant jeg ut at deg har jeg faktisk hørt mye om i tyrkia for noen år siden.. bare positivt altså. Det var faktisk meningen at jeg skulle møte deg også om jeg ikke husker helt feil.. Dette var i tiden du var sammen med M som du kaller han. Synes bare det var litt gøy at jeg plutselig kom over bloggen, så måtte bare kommentere :)
    Jeg er samboeren/kjæresten til en som jobbet med M en periode..

    God tur til tyrkia når den tid kommer :)Jeg drar tilbake til tyrkia neste uke. Gleder meg!

    SvarSlett
  6. Hei Anonym :) Takk for kommentar. Verden er liten :) Men jeg skjønner ikke helt hvordan du klarte å skjønne hvem jeg er, ut i fra ¨M¨. Nå husker jeg ikke hva jeg har skrevet i tidligere innlegg, men må langt tilbake for å lese noe om han tror jeg. Husker at M hadde funnet en ¨venn¨ fra Norge for meg :D Som jeg egentlig skulle møte i 2009. Men som du vet ble det slutt. Da var det vel deg jeg skulle møte :) Var du sammen med en som jobbet der en stund på vinterstid? Som bartender? Tuusen takk for det, og god tur til deg også :)) Veldig koselig å få slike overraskende kommentarer på bloggen :)

    SvarSlett
  7. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg er anonym men.. det er jo ikke nødvendig :P
    Når jeg finner en blogg leser jeg alltid noen av de første innleggene.. skjønte det mest ut fra de "kranglene" med hu svenske jenta.

    Ja, jeg er nok denne norske "vennen" fra norge. Kjæresten min jobbet på Marine vinterstid når M ikke var der, og på garden på sommeren.

    Du må gjerne sende meg mail om du vil: miss_lishagen@hotmail.com
    Du virker som ei hyggelig jente.

    SvarSlett
  8. Noe rart med datan min om dagen tror jeg.. Skriver på et innlegg, men det kommer på et annet. skriver med navn og det blir anonym.. hehe. skal jammen ikke være lett :P

    Jeg har lagt deg til på face :)
    Jeg skjønner at du ikke liker å tenke tilbake på den tiden.. får håpe jeg ikke minner deg for mye om det da :)
    S jobber ikke på sunpark lenger nei.. han jobbet bare der ett år, men ingen av oss trivdes noe særlig med at han jobbet der. så han har heldigvis byttet jobb. Noen av våre bestevenner jobbet også der på den tiden, men har aldri hørt noe negativt om deg :)

    SvarSlett
  9. Haha, ja blogspot tuller innimellom :P Neida, går greit å snakke med deg :) Bare hyggelig at du tok kontakt! Først lurte jeg på om det var seriøst, med tanke på 1.april osv... Fikk flashbacks, men det må jeg da tåle. Ok, skjønner at han ikke jobbet der så lenge... Iallefall var det ikke så greit på Marine med arb.tider og all kontrollen ledelsen skulle ha over personalet, så folk sluttet i ett kjør. Eneste jeg kjente godt på Sunpark var Ferhat (i resepsjonen) og Hasret i restauranten. Sistnevnte slettet meg på fb, men jeg så at han hadde blitt venn med hun svenske... M sa alltid at han ikke likte H, og det var jeg som pushet på han og sa at han virket grei, om de ikke kunne henge mer sammen. For i 2008/09 hadde ikke M noen venner i Alanya. Han trengte ikke venner, sa han. Jeg møtte faktisk H den sommeren 2009, og han spurte hvordan det gikk og sa at det var trist det som hendte... Like etterpå hadde han slettet meg. Jeg møtte også manageren for restauranten, du husker kanskje han? Men i følge hun svenske hadde han fortalt at mamma KJEFTET på han ang turen var til ambassaden i Ankara... Så han lyver han også. Og jeg møtte han på butikken etter bruddet, og da var han sånn ¨du har det bedre uten M, det er godt å se at du har det bra osv osv¨. Man ser virkelig hvem som er falske venner og hvem som er ekte i en slik situasjon... Iallefall: Har ikke noe behov for å stikke innom der og si hei iallefall :) Ble litt langt dette. Vi får prates mer på fb etterhvert? Må opp kl 6 i morgen tidlig, så jeg sier god natt nå :) Takk igjen for at du tok kontakt. Veldig gøy :) Så ønsker jeg deg en riktig god helg :)

    SvarSlett
  10. hey! fin blog du har! kanske du ikke fik denne kommentar fra mig tidligere?? har læst mange af dine indlæg, og forstår det hele :-) .. jeg er en dansk jente, men forstår norsk og svensk! jeg så at du spurgte efter nogen som kommer mellem: 21 april. og 12 mai. det gør jeg :-D! skal være i alanya over sommeren, jeg kommer d.24 april :) hør af dig! xx Christine .. (du kan kigge lidt på min blog hvis du vil vide mere om mig) www.chrissybelieve.blogspot.com

    SvarSlett
  11. åhh så bra, my bad!!! undskyld, ja jeg har 2 blogge, men den ene er en fejl:P men bloggen: my year 2011' er min nuværende blog :) så igen, ja my mistake:D jaaa men altså, at blogge i danmark er ikke så velkendt, men jeg blogger, og læser mange norske og svenske blogge, synes det er rigtig spændende! jaa jeg glæder mig også veldig mye! skal bli så bra at komme bort:).. jeg tager til alanya med min anden danske veninde Natasja... vi har planlagt det som en spontan tur, fordi vi har ikke fundet lejlighed endnu, men nogen venner skal hjælpe os dernede.. (læste lige dette indlæg du havde skrevet om lejligheder, uff da!) håber ikke jeg får en dårlig lejlighed:(! men ja, vi skal arbejde lidt, også bare rundt og se dirverse ting og steder i aalnya:-)! jaa såklart! altid dejligt at møde nye mennesker i alanya da ;-) bra med nogen party-mennesker :-D .. jeg har fundet dig på facebook nu, så vi snakkes bare! mit navn der er: Christine Evald.... så kan du kende mig:-) c'ya xx

    SvarSlett