Google Website Translator Gadget

søndag 12. august 2012

Mer update fra Alanya

Våknet av alarmen tidlig i går morges. Flaks at jeg hadde slått den på før jeg gikk ut kvelden før ;) Måtte pakke alle sakene mine og reise fra Mola hotel og til hotellet jeg egentlig skulle bo på. Bare 30 meters gåtur, men det er tungt å pakke to kofferter og dra de med seg i stekende sol :-/ Men jeg klarte det, og jippi, jeg har fått kjøleskap! Men badet er mindre og dårligere, balkongen har null utsikt og air conditionen er mer som en liten vifte. Den sender nesten ikke ut luft, selv om den står på full styrke :( Likte også bedre folka som jobber på Mola.

Ida og familyen møtte meg, og vi gikk til Aladdinn beach hvor jeg så en gammel kjenning... Vi spiste og solte oss i to timer, noe som endte med at jeg ble solbrent og dermed ikke kan gå på stranda i dag. Sola er så sykt sterk... Dette var fra kl 15 til 17, og jeg brukte solkrem, men hva hjelper det når man svetter så alt bare renner av igjen med en gang. Jeg nærmest bodde under stranddusjen, for å kjøle meg ned. Forferdelig... Skal prøve igjen om et par dager!

På kvelden spiste jeg middag på Mola, og ble hentet av Selda i den nye fancy bilen hennes ;) Så HERLIG å se henne! Min beste venninne gjennom ni år som jeg har bodd med flere ganger i Alanya. I love her! Vi dro til Lambada hvor vi tok noen drinker før vi tok turen videre til Istanbul Club. Tredje kvelden på rad, og jeg var mektig sliten, men etter noen shotter danset vi oss igjennom natten ;) Var en kjempekos kveld! Møtte igjen ei jente fra England; Rachel, som bor her. Vi satt med dem og hadde en knallfin kveld! Spiste nattmat og labbet hjemover. I dag har jeg lovet meg selv å ikke drikke, men ta tidlig kveld. Pengene flyr... Alanya har blitt SÅ dyrt, så hvis jeg skal ha penger på slutten av ferien er jeg nødt til å spare litt. Slenger med noen bilder fra gårsdagen:








Tusen takk for en herlig kveld, Selda!

2 kommentarer:

  1. Nå må du update mer daaa...Lever gjennom deg jeg nå :P

    SvarSlett
  2. Hei! :)
    Her sitter jeg, og tilfeldig kommer inn på bloggen din.. Jeg starter å lese, først om Tyrkia, det var jo derfor jeg kom inn på bloggen din aller først, har en liten fasinasjon til Tyrkia jeg og, kansje ikke like "ille" som deg, men jeg elsker det landet <3 Siden vi har bestilt tur (3gangen i år) til Alanya i Oktober, søkte jeg litt på nett om vær og vind og sånn for Oktober :)Havner da "inn til deg"og ditt liv, så her leser jeg og leser, glemmer å lufte bikkja, sende dattra i seng og alt som er, ble så facinert av bloggen din, og kunne rett og slett ikke legge den bort!! :D

    Jeg ser livet ditt har vært hardt i perioder, men ser ut som du er på tur tilbake igjen nå, masse lykke til med både vekttap og depresjoner, alt ordner seg for snille jenter til slutt :)

    Jeg ble så glad av å finne bloggen din, du har så masse fine tips til utesteder i Alanya, mat som må prøves og alt som må oppleves!! De gangene jeg har vært på ferie har min datter på 13 vært med, sier seg selv at fest ikke er første pri da, men i juli dro jeg alene og begynte starten på å utforske Alanaya by my self, og nå er vennene mine klare for å oppleve mer med meg :)Spennende!! :)
    Jeg har blitt kjent med så mange tyrkere, så om jeg reiser alene, gjør meg ingenting, de ønsker meg like hjertelig velkommen tilbake hver gang :D
    Så neste tur blir altså i Oktober, 1 uke og jeg og en kompis har bursdag da, så gleder oss til å feire i Tyrkia, har gjort det en gang tidligere, den beste bursdagen ever!!!!! :)

    Fortsett skrivingen din, du har herved fått en ny fast leser av bloggen din! :)
    Er ikke mange bloggene jeg har lest tidligere som har slått så godt ann som denne, keep up the good work!! :) <3

    SvarSlett