Google Website Translator Gadget

lørdag 4. august 2012

Hvem er Mr X??

I kveld kom jeg hjem etter å ha vært et par dager hos Mr X igjen. Vi hadde det utrolig koselig sammen! Jeg har fått flere spørsmål om hvem han er, men har ikke ønsket å fortelle det til noen... Bare til noen få, spesielt utvalgte ;) Hva som kommer til å skje videre er uvisst, av flere grunner, men han har blitt en såpass stor del av livet mitt at det blir meningsløst å blogge hvis jeg skal fortsette å kalle han Mr X. Han har altså et navn, som er Emrah, og ja, han kommer fra Tyrkia... SURPRISE! Av alle jeg kunne møtt på i denne byen, måtte jeg selvfølgelig møte på en tyrker. Det var overhodet ikke meningen, og selv om jeg vil ta det sakte og bare se hva som skjer, så har det gått litt fort i svingene. Han snakker med meg, han SER meg, han trøster meg når jeg gråter ut smerten jeg har bært på inni meg, han gir meg det jeg det jeg trenger nå og han hjelper meg til å finne tilbake til den personen jeg engang var. Han ser så godt hvor knust og sårbar jeg er etter de siste årene, og han tar hensyn til det.

Han er skikkelig flink til å spille sas (tyrkisk gitar), og i går spilte han masse for meg. Det var skikkelig koselig og jeg fikk skikkelig Ali Baba turku bari-feeling. Han kan nesten ingenting norsk, så det går kun i tyrkisk. Jeg har virkelig fått tørket støv av tyrkisken min og faktisk lært en del nye ord :) Han kjøper frokost til meg og tar med hjem fra jobb, så vi spiser sammen. Da har han kjøpt kyllingsalat og grovt brød fordi han husket at jeg en gang sa at jeg spiste det, og han kjøpte fruktjuice med masse fruktkjøtt i fordi jeg nevnte at det smakte godt en gang tidligere. Han spiser det samme som meg, og sier nå at han også skal slanke seg fordi jeg slanker meg. Han trenger ikke å slanke seg, for han er allerede slank ;) Men det er veldig gøy å se at han følger med på ting jeg sier og at han vil vise at han støtter meg. Han er veldig høflig og respektfull, ikke snobbete, og han får meg til å le. Han er kurdisk tyrkisk, men han kan ikke mye kurdisk fordi det var sånn foreldrene ville det. Han snakker kun tyrkisk med familien og jeg har også fått svar på alt jeg lurte på angående hva han mener om PKK-geriljaen osv. Han er overhodet ikke politisk aktiv, han er alevi - en trosretning med bakgrunn i sjia-islam, men de er uortodokse -, han spiser svinekjøtt og ingen i familien gjennomfører Ramadan (fastemåneden i islam som pågår nå). Det er selvfølgelig ingenting galt i å følge islam, men for meg er det helt ok at han er som han er. Han er veldig glad i familien og snakker med de hver dag. Han har reist rundt omkring i verden på en båt som transporterte olje. Han synger og plystrer når han tror han er alene, er en kløpper på å skrive tekstmeldinger, elsker biler og hunder, har mye kunnskap og er full av livsglede. Jeg liker veldig godt hans mentalitet og vi deler mye av den samme tankegangen. Jeg vil si at Emrah er det motsatte av Y på alle måter, så det er ingen erstatning, men noe helt annet.

I dag spiste vi vannmelon, tyrkisk ost, svarte oliven, yoghurt og brød. Slappet av hele dagen før vi gikk en tur ned til byen. Timene flyr sammen med han! Jeg skjønner ikke hvor tiden blir av. I morgen skal jeg være hjemme, vaske klær og ordne noen ting... Greit å ikke møtes hver dag når man prøver å ta det rolig og ikke gå for fort fram, men det er ikke enkelt når man savner hverandre like etter at man har sagt ha det... :-/

Time will show what happens, men nå vet dere i alle fall hvem Mr X er ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar