Google Website Translator Gadget

fredag 4. februar 2011

Dag 25 – En første

Min første kassett var med Jørn Hoel. Vi hadde akkurat klart å komme oss vekk i fra Bjerkvik hvor faren min bodde. Jeg var tre år og sterkt preget av de opplevelsene mitt korte liv hadde gitt... Broren min gikk på VGS i Narvik, så i helgene kjørte vi ofte dit med nybakte brød etc. Da spilte mamma Jørn Hoel i bilen, og jeg ville høre den om og om igjen... ¨Snu!¨, sa jeg hver gang den ene siden var ferdigspilt. Jørn Hoel ga meg ro i sjelen. Når han sang følte jeg meg trygg. Tekstene hans ga mening... Jeg så ut vinduet og felte tårer - hver gang. Det er snart 14 år siden, men jeg husker det så godt. Musikken hans har betydd utrolig mye for meg. Takk, Jørn Hoel...

Link til en av sangene hans m/tekst:
http://www.youtube.com/watch?v=Y8m2f9SnQ6g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar