Google Website Translator Gadget

mandag 2. april 2012

OH MY GOD!!

Siste oppdatering var en ¨smule¨ klagende, og dette innlegget blir vel ikke stort bedre. Dersom du ikke gidder å lese, så hopp et stykke nedover.

Jeg er fortsatt i Harstad, hjemme hos mamma, og kommer meg ikke avgårde før tidligst i morgen. Vi klarte å få tak i en tannlege, og hun var både rimelig og dyktig. Skal ikke klage på det. Men noe er seriøst GALT... I følge røntgenbildene har jeg ingen betennelse, bare et ørlite hull som ligger laaaangt unna noen nerve. Så i følge tannlegen skal jeg ikke ha noen smerte. Når hun bedøvet meg, måtte hun prøve på nytt og på nytt til hun tok fram ¨elefantbedøvelsen¨ som hun så fint kalte den. ¨Dette er det sterkeste vi har¨. Enda rykket jeg til med hele kroppen når hun forsøkte å fikse tannen. Var så bedøvet at det var vanskelig for meg å snakke, men i følge tannlegen hadde det vært fint om også tannen hadde vært bedøvet :P Hun så en visdomstann som bryter på under huden, så hun mente at det kunne være noe sånt, pluss at jeg har den strammeste muskelen hun har sett. Det vet jeg fra før av, at det kommer av psykisk stress. Klikker av og til i kjeven min, og jeg strammer meg veldig. Hun tenkte at jeg kanskje hadde betennelse i selve kjeven, men i følge røntgen var det ingenting sånt. Siste mulighet var at jeg hadde ekstremt sensitive tenner. Hun ba meg om å dra hjem og legge meg mens bedøvelsen ennå satt i, men når jeg hadde kommet meg hjem var verken så intens at jeg ville gråte. Hun sa at jeg måtte se det an til i morgen og eventuelt komme tilbake, slik at hun kunne åpne tannen og se på nerven, men det er ikke noe hverken hun eller jeg ønsker å gjøre. Men i alle fall ringte mamma til tannlegen igjen, og hun sa det samme på nytt. Så jeg kan ikke dra til Narvik i dag, men må bli her til i morgen og ringe henne når de åpner. Nå er jeg seriøst redd, noe jeg aldri er når det gjelder tannleger, men jeg er redd for at det er noe galt med nervene i tannen. En tannlege på Eidsvoll i 2003 ødela nemlig noe på tannen som jeg senere fikk gratis fikset her i Harstad av noen andre. Nå lurer jeg på om han egentlig boret seg så langt inn at han fucket nerven min. For hvorfor har jeg vondt når jeg ikke burde ha det??? Jeg mener, så vondt at det verker i hele høyre side av ansiktet, og all smerten kommer fra tannen, ikke fra visdomstannen eller tannen ved siden av. Vil grine, det er så ekkelt. Og rotfylling koster 4000-5000 kr, så det er ikke snakk om å gjennomføre noe sånt! Ikke er jeg sånn som innbilder meg at jeg har vondt når jeg ikke har det. Litt smerte tåler jeg, men dette er piiiiiiiiinefullt!!!!!! Og ingen bedøvelse tok smerten helt. Sykt, sier jeg bare...

Får krysse fingrene og håpe at det føles bedre i morgen, slik at jeg kan slå meg til ro med at jeg bare har ekstremt sensitive tenner... Baby ringte, og jeg klaget til han. Selv om han savner meg og er ensom i Narvik, så mente han også at det var riktig av meg å bli her inntil videre.

Når jeg var proppet full av smertestillende, tok jeg med meg mamma ut og feiret bursdagen hennes på etterskudd. Kinamat - yummi! De la ned kinarestauranten i Narvik rett etter at vi hadde flyttet dit i høst, så det hender sjeldent at jeg spiser min favorittmat. Gleden ble selvfølgelig noe hemmet av den vonde tannen, men jeg klarte da å få i meg mer enn nok ;)

Var innom Jysk og kjøpte en liten bokhylle som Y og jeg kan ha i leiligheten. Han har så mange papirer fra skolen som ligger i bunker her og der, pluss masse bøker som han ikke bruker. Nå får han mapper til å ha alle papirene i, pluss en to-etasjers hylle til å plassere alt sammen i. Kommer definitivt til å se bedre ut! :) Dette er noe han har ønsket seg lenge, og siden jeg allerede hadde brukt penger jeg egentlig ikke hadde, så kunne jeg likså godt kjøpte han en bokhylle. Den kostet 349,- og var hvit. Enkel og grei!

Fantastisk start på påsken som dere skjønner. Nå er det tid for en ny runde med Ibux og Paracet før jeg runder av kvelden med ¨Gravkammer¨. Boka begynner å ta seg opp nå. Har rundet side 100 og leser fortsatt om uinteressante gatenavn i Paris. De franske setningene er også fortsatt der, men nå har jeg rett og slett bare begynt å hoppe over disse ordene som jeg ikke forstår. Hvis ikke, kommer jeg meg aldri videre! Anbefaler dere å ta et lite franskkurs inkludert info om Paris og om revolusjonen før dere setter i gang med denne boka... ;)

Vooooondt i tanna!!!! :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar