Google Website Translator Gadget

søndag 8. april 2012

Film og bøker

I går så vi Mission Impossible 4 - Ghost Protocol, og den var minst like bra som de tre første MI-filmene! Det er noen år siden jeg så Tom Cruise på skjermen, men likevel falt jeg atter en gang inn i den actionfylte verdenen med ¨umulige¨ oppdrag. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at dette er den beste av MI-filmene! Akkurat passe dose action, humor, drama og originalitet - i motsetning til andre actionfilmer som kun omhandler skyting, bestialske drapsmetoder og dårlige replikker (se nedenfor). Mission Impossible har en solid historie med ledetråder til de tidligere filmene. Et must-see for MI-fans! Vi storkoste oss! :)

Vi så også Resident Evil 4 (Afterlife), og det er etter min mening den dårligste Resident Evil-filmen til nå. Vold, vold og atter vold, motbydelige drap og de tåpelige zombiehundene som de har brukt i hver bidige film! Lara Croft møter Matrix i en gørrkjedelig smørje av nakenhet, dårlige replikker og tidvis mangel på innhold. Filmen glimter til innimellom, noe som får meg til å ville se mer i håp at det blir bedre, for så å skuffe igjen. I løpet av 2012 kommer den femte filmen, og jeg kommer til å se den, men ikke med store forventninger.

Nå er jeg halvveis i ¨Gravkammer¨ av Kate Mosse, og boka er så spennende at jeg gjerne skulle lest i den dag og natt. Har blir vant til de franske replikkene og stedsnavnene, detaljene som er så inderlig beskrevet. Historien flyter nå lett og griper meg, engasjerer og får meg til å føle at jeg ER der. Dersom du har tålmodighet til å lese lange bøker, så anbefaler jeg virkelig denne! Historien er kompleks, mye større enn man kan ane når man begynner å lese. Den er tidsvis skummel og får det til å grøsse i meg. Etter 160-170 sider kom jeg skikkelig inn i historien, og det er SÅ verdt det!!!

En film i toppklasse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar