Google Website Translator Gadget

fredag 6. april 2012

Kosekveld

I går hadde vi en fin kveld med pizza, påskemarsipan, chilinøtter og to filmer. Vi så den 3. Resident Evil-filmen (Extinction) - den beste så langt, og den nye filmen The Grey. Sistnevnte med Liam Neeson i hovedrollen. Den handler om et flykræsj i vinterødet, og om overlevelse med blant annet ulver som et stort faremoment. Historien hørtes spennende ut, men dette ble en gigantisk skuffelse. Enkelte ganger lo jeg høyt av scener som absolutt ikke var ment å være morsomme :) Vi fikk ikke vite hvor de var, de hadde ingen konkret overlevelsesplan, dialogene var latterlig dårlige, vi ble kun overfladisk kjent med karakterene, ulvene så ut som små djevelske varulver og oppførte seg ikke som ulver flest, filmen manglet spenningsmomenter og GUTS! Karakterene var trege, dumme (ja!) og døde èn etter èn til filmen var over uten at vi hadde blitt noe klokere. Meningsløs bortkasting av tid... Den har fått 7,1 av 10 på IMDB sine sider. Nå har jeg sett så mange dårlige filmer som har fått over 7 poeng derfra, at jeg fra nå av ikke skal bry meg om hvor høy scoren er. Jeg kan ikke tenke meg til annet enn at de er hardcore Liam Neeson-fans som har stemt på denne filmen uten engang å ha sett den, for virkelig... Jeg tviler på at særlig mange der ute faktisk LIKER denne filmen. Folka i filmen virker ikke å bry seg særlig om at de er stuck i vinterødet, men har i stedet dialoger som neppe ville ha funnet sted i virkeligheten. Ikke noe ¨hvordan skal vi komme oss i sikkerhet?¨ eller ¨uff, det er kaldt her i minst 40 minusgrader!¨ Det handlet kun om disse psycho ulvene som det tydeligvis fantes hundrevis av, som dukket opp og forsvant i tid og utide, fulgte etter dem og spiste dem opp.

Både Y og jeg liker overlevelsesfilmer veldig godt, så vi hadde store forventninger til denne. Styr unna, hva mer kan jeg si...?

Et stort NEI fra oss...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar