Google Website Translator Gadget

onsdag 6. oktober 2010

Film update

Jepp, jeg har selvfølgelig klart å få sett et par filmer siden sist ;) Leide to filmer: Book of Eli og Date Night. Søsteren til Yilmaz så Book of Eli på kino i vinter, og jeg minnes at hun likte den. Date Night så jeg inne på topp 20 DVD-er og det virket morsom, så da ble det altså disse to filmene. Jeg storkoste meg!!!

Skuespilleren Mila Kunis, kjent som den mindre intelligente ¨Jackie¨ i That 70s Show hadde en birolle i begge filmene. I førstnevnte film fikk hun vist andre sider av sitt skuespillertalent.

Book of Eli: En annerledes film om hva religionen har gjort med oss mennesker, verdier vi har fått, moralen- som er innebygd i oss, og hvordan verden ville blitt dersom religion aldri hadde eksistert. En utrolig givende film som skar seg inn i hjertet mitt og forandret meg litt. Slutten er veldig overraskende, og gir en mye større mening til filmen. Kanskje vil noen synes at den var langtekkelig, men jeg vil påstå at det var en mening med alt det groteske vi fikk se, og alle skildringene av Eli og verden rundt. Denne filmen likte jeg! Absolutt en favoritt!



Date Night: En hysterisk morsom komedie! Historien handler om to ganske ordinære mennesker som gjør det samme uke etter uke, inntil de en dag tar risken på å spise på en restaurant inne i byen. I tillegg tar de bordet til noen andre, da køen for å få bord er uhørt lang. Anyway, ingen bra idé... Filmen fikk meg til å grine av latter! Jeg lo så magen verket etterhvert som det hele snørte seg til! Historien var solid og realistisk. Skuespillerne var relativt ukjente og presterte ikke all verden, men det betydde lite. Poengene i filmen var fulle av humor. Det var sprøtt helt til siste slutt! Komedier kan fort falle igjennom dersom vitsene er oppbrukte og storyen gammel. Denne filmen falt absolutt ikke igjennom. Anbefales for dere som ønsker å le - masse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar