Google Website Translator Gadget

onsdag 6. oktober 2010

9 days

Så mange dager er det igjen på kalenderen før jeg reiser til Tyrkia... Nå er det midt på natta, så jeg kan kanskje si at det kun er åtte dager igjen. I alle fall reiser jeg neste torsdag til mitt eget Paradis hvor min elskede venter på meg. Han kommer med flyet fra Ankara litt før jeg kommer herfra, så vi reiser inn til Alanya sammen. Planen var at vi skulle forlove oss... Det er ikke mange av dere som vet det, for vi hadde tenkt å overraske dere. Men... Uten penger blir det ikke mye forlovelse. Han har mange tusen på kontoen, men de har jeg sagt at jeg ikke vil se... Han sparer jo til depositumet til oppholdstillatelsen som han må sette inn på konto i Norge til neste år. Jeg vil at vi skal dele på forlovelsen når vi begge har penger, slik at vi begge kan feire den med god samvittighet. En forlovelse på kreditt føles ikke riktig. Så guys, det blir ingen forlovelse - ennå. I alle fall ikke som jeg vet om ;)

Før jeg reiser er det ikke mye jeg skulle ha gjort... Vanligvis har jeg tusen jern i ilden, men denne gangen sitter jeg bare her og venter på Dagen med stor D. Jeg må gjøre noe skolearbeid... Må bare finne tilbake motivasjonen først. Så har jeg to arbeidsdager denne uka. Én er jeg ferdig med, så one to go... Da får jeg i alle fall to dager på neste lønnsslipp :-/ Mamma måtte betale regningene mine denne måneden. Ikke noen god følelse å være 26 år og plutselig være avhengig av andres hjelp. Jeg har vært vant til å shoppe som jeg vil, reise til utlandet og leve livets glade dager. Å plutselig være stuck i en slik situasjon kjennes helt for jævlig. Jeg håper at stipendet blir godkjent og etterbetalt, slik at jeg kan leve som et menneske igjen.

I helgen klipte jeg håret mitt, og det ble bra. Håret var altfor langt i nakken i forhold til resten... Jeg hadde en veldig typete frisyre, så håret kledde ikke å vokse langt igjen av seg selv. Nå er det nesten helt jevnet ut. Alt det slitte ble klippet bort og glansen i håret kom mer fram. Håret har nesten en bob, men er klippet opp og gradert litt. I neste uke skal jeg farge det brunt. Det er nå gyldenbrunt, men jeg synes at det er for lyst. Brunt har samme nyanse, men jeg slipper det gyldne skjæret som gjør at det ser lysere ut... Her er det mørkt som gjelder ;)

Det positive ved å ikke jobbe er at neglene ikke blir ødelagte. På sykehjemmet bruker vi mye desinfeksjonssprit, noe som tærer kraftig på negler og hud over tid. Jeg har nå ganske lange og velpleide negler, så det blir en fryd å lakkere dem. Velpleide negler er noe av det mest feminine jeg vet om, og jeg elsker å ha velpyntede negler! Det får meg til å føle meg elegant, selv på en dårlig dag.

Ellers har jeg igjen å pakke kofferten... Jeg fryktet bikini og temperaturer over 35 grader, noe jeg ikke kjenner at jeg orker nå. Men den siste værmeldingen viser kraftig reduksjon i temperaturene i uka som kommer. Det vil si at jeg kan forvente 23 grader på dagtid i stedet for 37, slik det var i forrige uke. PERFEKT! Da får jeg brukt de nye jeansene mine, pluss de nye overdelene med lang arm. Jeg slet ut sommerskoene mine sist ferie, så det blir godt å kunne bruke Converse om kvelden. Kjøpte mitt par nr 100 sist jeg var i Ankara, så... ;) Ellers har jeg mange freshe topper fra H&M. De hadde mye fint sist jeg var innom. Godt at jeg ikke var klar over den økonomiske krisen som ventet når jeg gjorde alle disse innkjøpene... Har i tillegg en helt RÅ Adidasjakke som jeg bestilte fra Sportmann. Jeg ELSKER den jakken!!! Den blir garantert brukt i Alanya.

Her er noen bilder over ting jeg skal ha med meg:

Converse Blondie Limited Edition, kjøpt i Ankara (Originale!).


Jakken er i nylon, ikke bomull, så den er mye blankere og har sterkere rødfarge i real life :)


Cardigan fra Sportmann. Loving it!


Lys grå jeans fra Ellos.


Lilla jeans fra Emeron. Disse var utrolig fine på!


Kosebukse fra Sportmann (var vel helst treningsbukse, men :P)


Mine velbrukte Converse Jackass Limited Edition (Originale).


Organic Cotton Tee fra H&M. Min 6. farge ;)


Elsker Organic Cotton!


Min favoritt for øyeblikket.


Drar aldri noe sted uten svart neglelakk.


Grå neglelakk, IKKE sølv. Gir en matt farge med stilig effekt!


Topp fra H&M


Midjebelte i svart med sølv.


3/4 ermet topp fra Fresh Spirit. Skal kjøpe i flere farger når jeg får penger ;)


Tettsittende cardigan fra Ellos.



Dette er min favorittoverdel. Må kjøpe flere farger...

Mitt nye sminkespeil :)


Kan aldri få for mange toalettmapper. Denne var kjempesøt!


I tillegg har jeg handlet flere kajalpenner med glitter, enda flere neglelakker, bukser og ermeløse topper + turkiske solbriller med leopardmønster ;) Disse varene kunne jeg ikke finne på nettet, da jeg kjøpte de på salg og de i etterkant har blitt fjernet fra nettsidene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar