Google Website Translator Gadget

søndag 17. oktober 2010

Alanya update

Det blir ikke mye tid til blogging når man tilbringer dagene sammen med mannen man elsker. Jeg har mer enn nok med å nyte alle sekundene vi har sammen. Vi gjør virkelig det beste ut av hvert eneste øyeblikk! Her kommer i alle fall en liten oppdatering på hva vi har drevet med i helgen :)

Fredag var vi på Migros og handlet inn alt vi trengte. Vi fylte en hel vogn og måtte ta taxi hjem med alle varene :P Pris: 1000 NOK. Utrolig hvor mye man får for pengene i Tyrkia dersom man er litt forsiktig! Da vi kom hjem og skulle lage mat fant vi ut at det var en liten hær av maur inne på kjøkkenet!!!! :S Mini-maur må jeg poengtere, men de var mange og tydeligvis ute på oppdrag for å hente det nyinnkjøpte brødet vårt. ÆSJ! Yilmaz drepte alle (superhelten min), og vi hentet vaktmesteren som lovet å fikse maurmiddel til i morgen. Vi fant en liten åpning hvor de hadde kommet fra... Jeg var småstresset over det hele, men det kunne vært verre... ;) Anyway, det hele roet seg og vi fortsatte å lage mat. Det ble småsteik av biffkjøtt med ertestuing, tyttebærsyltetøy og kokte poteter. Yilmaz elsket maten!! Seriøst elsket den!!!!! Og ingenting gledet meg mer :) Så var han imponert av mine ferdigheter i å skrelle poteter... *Kremt* Tja, enhver nordmann kan vel skrelle poteter? Vi kommer jo tross alt fra ¨Potetlandet¨. Kubelysene var tent i leiligheten og vi nøt en ganske romantisk middag sammen. Et herlig måltid med verdens beste mann.

Resten av fredagskvelden koste vi oss... Trengte ikke annen underholdning enn hverandre. Vi sovnet tidlig, da vi begge var utslitte etter flyturene...

Lørdag våknet vi i 9-tiden av et SMELL. Det var skikkelig storm ute, og dørene til stua smalt igjen... Det var gjennomtrekk mellom soveromsvinduet og balkongdøren nede og oppe i 2.etg. Shit, som vi skvatt! Umulig å sove igjen etter dette, så vi fikk en tidlig start på dagen. Plutselig begynte det å lyne og tordne, regnet øste ned og vi var enormt glade for at vi bare kunne slappe av inne... Så lenge det varte :P Det begynte å dryppe fra trappen i 2.etg og vi fant ut at lure meg ikke hadde lukket døren ordentlig tidligere på morgenen. Så regnet hadde kommet inn i et par timer og laget en diger dam over halve loftsstua :P Haha, for et styr... Vi vasket og ordnet, så da var det tid for frokost på senga: Chicken popcorn med sweet chili dip sauce ;) Yummi! Etter dette slappet vi av og nøt hverandre. Jeg bakte brownies med karamellfudge og peanøtter som vi skulle ha til dessert i kveld... Men Baby klarte selvfølgelig ikke å motstå fristelsen ;)

Vi hadde mye poteter igjen etter gårsdagen, så det ble hjemmelaget potetstappe og kyllingpølser til middag. Yilmaz elsket også dette måltidet, og jeg var like lettet. Vaktmesteren kom med maurmiddel og sprayet litt rundt omkring, men jeg har ikke sett en eneste maur etter at Yilmaz gikk til krig i går.

Regnet stoppet etterhvert, så vi tok en tur på Alanyum - et kjøpesenter ikke langt herfra. Jeg shoppet en stoooor grønn hjerteklokke, for å ha på bordet. Skal prøve å få lagt ut bilde senere... Digger den klokka! Vi hadde akkurat satt oss i taxien når regnet øste ned igjen... Good timing! Vi spiste mer brownies og gikk til sengs, småtrøtte etter denne slitsomme - men fine -  dagen ;)

Deilig å våkne opp i dag av at sola skinner... Nå skriver jeg blogg i bikinien mens Baby leter etter badehåndklær. Vi skal ned til bassenget vårt og grille oss i noen timer... Livet er herlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar