Google Website Translator Gadget

fredag 3. juni 2011

YILMAZ KOMMER TIL NORGE!!!!!!!!

Jaaaaaa, tenk han gjør det!!!!! :))) I dag fikk jeg den sinnsyke nyheten via telefonen! Kunne ikke tro at det var sant. Jeg sa ¨you're joking¨ sikkert 20 ganger før jeg begynte å gråte av glede. Dagen vi har ventet på så lenge, snakket om i 1,5 år, drømt om og egentlig trodde kom til å forbli en drøm... Det hendte i dag. De ringte til han fra ambassaden og sa at han har fått oppholdstillatelse i Norge, for å studere på universitetet. Det skjer!!!!!!! SYYYYYYYYKT. Jeg har vært i et hysterisk humør i hele dag :D Helt i ekstase!! Dette hender aldri meg. Jeg er så vant til uflaks og negative hendelser som ødelegger for ønskene mine. Jeg har hatt så mange drømmer som aldri ble til virkelighet. Det er lenge siden jeg sluttet å tro på framtiden, men i dag ble et håp tent inni meg igjen. Mamma og jeg spiste på Kinarestauranten, for å feire at han kommer.

Og når kommer han? Jo, neste torsdag :D Om 7 dager!!!!!!!! Ikke 66 dager som det egentlig skulle vært, men 7; s-y-v små dager. Vanvittig!! Jeg fatter ikke at det er sant. Nå lurer dere kanskje på hva som hendte med Marokko-turen? Vel, jeg snakket med venninna mi i dag, og vi avbestilte turen. Jeg var ærlig og sa at det ikke kom til å bli noe hyggelig å dra, for noen av oss, når jeg uansett bare kom til å gå og tenke på å komme meg hjem igjen, for å møte Yilmaz igjen. Han skal hente oppholdstillatelsen sin på mandag, og da kan han dra så snart han bare ønsker. I morgen blir billetten hans ordnet, slik at han kan komme hit den 9.juni i stedet for 8.august. Jeg reiser til Oslo og møter han på flyplassen, så drar vi nordover sammen dagen etterpå. Lar han ikke sitte alene på Gardermoen en hel natt! Flott inntrykk av Norge... Not.

Er veldig takknemlig på venninna mi som forsto, og jeg har selvfølgelig betalt henne tilbake alle pengene inkludert flybilletten, slik at det ikke skal stå på det i alle fall. Hun reiser til Alanya ;) Billettene til Marokko ble endret til Yilmaz og mitt navn, og vi drar 1 uke i slutten av september. Med Norwegian er man nødt til å endre billetten til en annen destinasjon i utlandet, og Marokko var det mest attraktive stedet for oss å reise med tanke på billettpris og varmt klima. Jeg har ferie når han kommer uansett, så vi skal til Lofoten en tur og bo ved et fyrtårn :) Og det blir en kjøretur til Narvik og Tromsø, pluss småturer rundt omkring. En tur til Sverige blir det også - for å handle litt ;) Skal vise han alt han ønsker å se. Han har så lyst til å fiske, så det skal vi... Fetteren til mamma har båt, så det blir en ordentlig båttur med fiske :D Hehe, får gjort ting jeg ikke har gjort på flere år som fjellturer f.eks. Når så dere meg sist gå tur i fjellet? Det har sjeldent skjedd frivillig, for å si det sånn... Og det er mange år siden jeg var aktiv. Min kropp ser ut deretter... Men det må jeg jo skjerpe meg på nå! Blir herlig! Jeg må jobbe i hele juli måned + halve august, og han får ikke tildelt leilighet for utpå sensommeren, så vi må bo hjemme hos meg. Men så lenge jeg får sove ved siden av han hver natt, så er jeg fornøyd. Han skal hjelpe mamma med å male stua, så han har da et prosjekt, i tillegg til at hun gleder seg til å dra han med seg på morsomheter mens jeg er på jobb. Regner med at flere av de gode vennene mine stiller opp som støttekontakter og sosialiserer han så godt dere kan ;)

I dag er jeg lykkelig. 100% lykkelig, for første gang i mitt liv. Det er en fantastisk følelse. Jeg ante ikke at det gikk an å ha det så godt på innsiden. Ingen bekymringer. Bare ren glede! Jeg elsker deg, Yilmaz Avci. Drømmen vår gikk i oppfyllelse. Du har vært så flink til å finne ut av alt, søke informasjon, ordne anbefalingsbrev fra skolen din, kopier av dokumenter, oversettelser, skaffe 90 000 norske kroner(!!!) til depostiumet og ikke minst: Få bachelorgraden i boks i fjor, bestå eksamene og være dyktig nok til å komme inn på skole i Norge. Jeg er så utrolig stolt av deg!! Grunnen til at jeg smiler i dag og gråter av glede, er fordi DU fikk det til å skje. Du alene, med din vanvittige viljestyrke, ditt store pågangsmot og med en utrolig sterk evne til å få ¨noe¨ til å skje. Du klarte det, og jeg beundrer deg for det. Minn meg på å takke deg hver eneste dag for at du kom til meg, selv da jeg hadde gitt opp, skjøv deg vekk og innbillte meg at jeg ikke ville være sammen med deg mer. Takk, for at du ikke ga opp!!!!!!! JEG ELSKER DEG AV HELE MITT HJERTE. Seni dünyadaki herseyden daha cok seviyorum Askim benim... Bebegim. Bir tanem. Sevgilim... Finally we reached our goal... It is happening. WE are happening.

ASKIM...

6 kommentarer:

  1. Herregud så utrolig. jeg har lest bloggen din ganske lenge fordi jeg har hatt en tyrkisk kjærest i 4år snart men det er nettopp blitt slutt. uansett så leser jeg at du skal ta han med til Narvik og jeg bor like ved Narvik og lurer derfor på hvor du bor..? Jeg var helt sikker på at du bodden en plass sørpå :)

    SvarSlett
  2. Hei Mathilde :) Så gøy å høre at du leser bloggen min. Jeg er født i Narvik, oppvokst i Bjerkvik, men har tilbrakt mesteparten av livet mitt i Harstad :) Han skal komme til Harstad først, så drar vi sammen til Narvik når han har fått seg leilighet. Så moro! Hvor bor du da? :) Elisabeth.

    SvarSlett
  3. Så utrolig kult. jeg har lest så mange blogger som var i samme situasjon som meg å har tyrkisk kjærest men ingen bor her nord. jeg bor ca en time og et kvarte fra narvik med bil. en bitte liten plass som heter Kjøpsvik. eller jeg er bare der i helger og ferie, ellers bor jeg på hamarøy (en plass som også er veldig liten) hvor jeg går på skole. :)

    SvarSlett
  4. Så gøy :) Vi skal kjøre til Hamarøy den 16. og overnatte på Tranøy fyr dersom det er ledig plass der. Moro å lese at du går på skole der :D Hadde ikke du en blogg før? Mener å huske at du kommenterte via bloggen din før... Synd å høre at det er slutt mellom deg og kjæresten forresten :-/ Det er tungt å være i et avstandsforhold... Noe er galt med profilen min, derfor skriver jeg fra ¨anonym¨ :) Elisabeth

    SvarSlett
  5. Ja jeg hadde en blogg før og da kommenterte jeg via den. Så utrolig artig. da kjører du uten tvil forbi meg ^^ hehe.. Mange grunnen for at det er slutt men en ting er sikkert, jeg skal aldri mer ha tyrkisk kjærest.!

    SvarSlett
  6. For en fantastisk følelse.. husker den dagen vi fikk telefon om at Ozgur hadde fått innvilget visum.. LYKKE!!

    Hvordan trives han i Norge??

    SvarSlett