Google Website Translator Gadget

lørdag 11. juni 2011

HAN ER HER!!!

I dag våknet jeg opp med min kjære ved siden av meg - i min seng - i Norge. For en fantastisk følelse! Vi var helt utslitte. Jeg våknet ikke før i 16-tiden, og han en halvtime etterpå. Skulle egentlig drikke strawberry daquiries hos Maria i kveld, men vi er SÅ slitne. Har ikke vært i dusjen ennå, og det begynner å nærme seg kveld. Ok, dette hendte:

ILandet på Gr.moen i drittvær, en liten halvtime for sent. Gjorde meg ingenting, da jeg uansett måtte vente i timesvis på flyplassen før Yilmaz skulle komme. Skravlet litt med Lena og Maria, så da gikk tiden litt fortere. Satt og glodde ut på ingenting og bare telte minutter. Da tiden nærmet seg, fikk jeg hjertebank og ble helt vanvittig spent. ALDRI vært så spent i hele mitt liv!! Han kom selvfølgelig nesten sist, da han hadde blitt stoppet i tollen og spurt ut om alt mulig. Typisk å skjære utlendinger over èn kam. Han måtte jo være smugler eller ha kommet hit ulovlig, siden han ikke er norsk. 5 minutter etterpå sto han der; min kjære Baby :) Det var sinnsykt!! Vi lå på golvet på Gr.moen, skravlet og lo, umulig å få sove. Spiste noe, gikk rundt og tittet. Jeg fant en deilig parfyme av Versage. Elsker parfymene til Versage, og har to fra før av. Men denne må være ny... Frisk duft som passer for lysere dager! Egentlig liker jeg kun ¨mørke¨ dype parfymer, så denne blir annerledes. Utrolig god!



Vi tok flyet sammen med mange andre nordlendinger. Rart for Yilmaz å plutselig være omringet av nordmenn :D Mamma sto og ventet på oss på Evenes, i DET knallværet! Solen varmet og det var en perfekt dag for Y å oppleve Nord Norge for første gang. Da vi kom til Harstad ble mamma stoppet og fikk 1500 kr i bot fordi hun for første gang i sitt liv kjørte uten bilbelte :( Er det muuulig... Hun er helt freak når det kommer til å være trygg i trafikken, men hun har tydeligvis i all begeistring over besøket glemt seg totalt av. Så rett før vi skulle til kjøpesenteret og handle ble hun plutselig 1500 kr fattigere. Sure penger... Verste var når han ønsket oss en fin dag videre. AS IF...

Anyway, vi handlet masse ¨spennende¨ greier som var nytt for Yilmaz. Deretter dro vi hjem og spiste lasagne og diverse på garasjetaket. Var så sykt varmt, så vi kjøpte en vifte for å ha på soverommet, og deretter sovnet vi... ZZZzzzz.... Sto opp og kjørte til Nupen; Et lite stoppested hvor man opplever midnattssolen på sitt beste. Satt i fjærsteinene og så på solen, tok bilder, koste oss. Vi skal dit igjen og grille. For dere som ikke vet hva midnattssolen er: SKAM DERE. Her nord for Polarsirkelen går solen aldri ned om sommeren. Det er lyst 24 timer i døgnet. Turister kommer gjerne innom for å oppleve midnattssolen... Kunne ikke blitt et bedre første møte med Yilmaz som var såå imponert over norsk natur ;) Nå høres det ut som jeg skryter, men jeg er bare glad for at det gikk så bra! Har jo vært så nervøs pga en viss eks som laget så mye kvalm når han besøkte meg fra Tyrkia. Mamma elsker Yilmaz. Hun er hans favoritt ;) Det betyr mye for meg. Han hadde med flere gaver til henne: Hudkrem, stekepanner, tobakk, nøtter og lokum ja, hun måtte jo elske han ;) Renè er sjefskokk på Articus, og han hadde ordnet oss gratis middag. Men vi var så trøtte at vi ikke klarte å holde oss våkne, så vi var nødt til å avlyse.

Vi våknet som sagt sent, fullstendig utslitte begge to. Zombier i trynet. Har spist frokost og Yilmaz har prøvd polarbrød og knekkebrød med brunost :D Haha, det er helt absurd å ha han sittende ved bordet hjemme hos meg. Han selv har ikke ord for hvor lykkelig han er. Det er utrolig godt... Kan ikke si annet. ENDELIG... Nå skal vi ordne oss og spise mongolsk mat på Kinarestauranten. Etterpå stikker vi vel innom Maria og hilser på før vi stikker hjem og ser en film eller noe. Ikke noe gøy å komme hit første dagen og bare stresse, så vi gjør det han har lyst til og bare tar det rolig :) Herlighet, vi har jo resten av våre liv på å drikke strawberry daquiries, så da tar vi det en kveld vi faktisk er våkne :D

Ha en strålende fin kveld alle sammen :) I sure will!

1 kommentar:

  1. Så heldig dere er! Kos dere masse sammen :) Åhh håper det snart blir min tur! Kjenner deg jo ikke, men dette fortjener du! :)

    SvarSlett