Google Website Translator Gadget

lørdag 9. januar 2010

Vampire Diares

I går gikk premieren av Vampire Diaries på tv, og jeg hadde faktisk glemt det av. Glad ble jeg når jeg så at reprisen av episode 1 og 2 skulle gå i dag :) De fleste vet nok om min fascinasjon for vampyrer... Mytene om disse mystiske skapningene har opptatt en del av min tid opp igjennom årene. Jeg har sett de fleste filmene, lest mange bøker, surfet informasjon på internett, og har selvfølgelig som mange andre nå i det siste lagt min elsk på Twilight-filmene. Det er den ultimate drømmen... Så lidenskapelig, så vakkert, men samtidig så bestialsk.

Vampire Diaries var en skikkelig nedtur. Skuespillerne var ikke troverdige, sceneografien elendig, replikkene særdeles tynne og den slitte storyen har vi sett så mange ganger før. Serien hadde ikke noe nytt å by på. Bare en gjeng fjortiser som sliter med vanlige tenåringsproblemer samtidig som en dødslekker vampyr setter i gang med å slakte alle de sexy ungjentene i bygda. What's the freaking point? Vampire Diaries er en skam for sjangeren.



I dag så mamma Yilmaz på web cam for første gang. Han var flau, men hun ble enda flauere etterpå når hun skjønte at han hadde sett de hvit-og svartflekkede kyrne på nattskjorten hennes... Hahaha, et nydelig møte, men veldig fint at de fikk sett hverandre.

Jeg har meldt meg inn i en gruppe på FB i håp om å få korrekt informasjon angående visumreglene til Tyrkia. Har også sendt mail til den tyrkiske ambassaden og et reiseselskap i håp om å få et konkret svar, men den gang ei. I følge ambassaden får man visum for totalt 90 dager, og disse dagene kan man fordele over 180 dager. Etter disse 180 dagene må man vente i 90 ekstra dager før man får nytt visum - uavhengig om man har oppholdt seg 14 eller 90 dager i landet. Dette høres fullstendig latterlig ut. Hvem har funnet på noe så tåpelig?! Dvs at de som reiser to uker til Tyrkia på juleferie ikke kan besøke Tyrkia hele sommeren fordi visumet går ut i juni og man har en 90-dagers karantene. De må vente helt til september. Noen mener at ambassaden ikke kjenner til reglene, andre mener at de på flyplassen ikke kjenner til reglene, noen sier at vi må forholde oss til hva hjemmesiden til de tyrkiske myndighetene sier. Hva skal man tro på? Reiseselskapet støtter ambassaden i dens uttalelse. Jeg kjenner ikke at jeg orker å bekymre meg for dette nå... Tiden vil vise. Alt jeg vet er at jeg vil tilbake til min kjære...






Good night people...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar